Balsammetoden
Har nu tänkt köra BM igen och såklart har jag glömt bort exakt allt…
Vad ska man undvika? Vilka Balsam är bra? Har väääääldigt torr hårbottnen, finns de nå såna Balsam? Vad ska man ha för sista schampoo? Kan man färga håret även med BM? Tvättas inte färgen ut av balsamet? Finns de inpackningar? Vad kan man ha efter tvätten, tex oljor m.m? Vad är tillåtet som värmeskydd samt hårspray?
Har läst på massa sidor men inte hittat det jag söker.
Läst på dom sidorna.. Men hittade som sagt inte det jag sökte
Vad ska man undvika? Silikoner för de kräver Sulfater (som ofta är uttorkande och sliter på håret) för att tvättas bort.
Vilka Balsam är bra? Det variera från hår till hår.
Har väääääldigt torr hårbottnen, finns de nå såna Balsam? Kan inte svara på det.
Vad ska man ha för sista schampoo? Ett shampo utan silikon i men med Sulfater för att tvätta bort alla möjliga produktrester.
Kan man färga håret även med BM? Ja, så länge det inte innehåller silikon annars får du tvätta med sista shampoo igen.
Tvättas inte färgen ut av balsamet? Nej, snarare av shampoo.
Finns de inpackningar? Ja det finns.
Vad kan man ha efter tvätten, tex oljor m.m? All naturlig och ren Olja som t.ex. olivolja, mandelolja, arganolja, kokosolja. Du kan även ha gele t.ex. Klick glidmedel, Aloe vera gel, linfrögele.
Vad är tillåtet som värmeskydd samt hårspray? Allt som inte innehåller silikon.
Denna information och mycket hittar man på lockig.se.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Silikoner bör undvikas men glöm inte den lika stora boven Mineralolja. Det finns en lista med alla icke-godkända ämnen på lockig.se så kan man själv läsa vilka produkter som funkar.