Hår iFokus

Hår

Etiketter: färgblekningtoning
Läst 3550 ggr
NinjaKakan
0

Jag vill ha pastelllila hår!

Okey here's the deal. Jag vill ha pastelllila hår. Så har varit runt hos olika frisörer idag och pratat lite. Och är inte speciellt nöjd. Den ena fattade nog inte mycket, men kan vara för att hon inte var frisör men hon hjälpte mig så gott hon kunde. Avfärgning kommer antagligen bli aktuellt oavsett. Men vill inte göra detta hemma. Oavsett så pratade hon om priser osv. Men hon visste inte riktigt. Så jag och syrran begav oss till salong nr 2. Som sa att för det första för att få den färgen på mitt hår, måste klippa det axellångt. Att klippa bort det slitna, absolut men inte mer än så. För det andra så tog dom 1900 kr för en Avfärgning. Nej tack. Så nu har jag ett hopp kvar hos en annan frisör som verkar om inget annat vilja göra detta. Och där en Avfärgning inte går på 2000 spänn. Absolut att jag kan lägga några 1000 lappar, men inte 2000 på en Avfärgning. Så, jag fick en ide. Jag vill ha en toning i lila, inte permanent. Använder hellre färgbomb än färgar permanent. Så jag tänkte köra på förbehandling av mitt Hår med colour b4 som jag använt innan med bra resultat. Och även ikväll med ett helt okej resultat. Så tänkte göra detta 2 gånger till. Står Max 3 gånger på förpackningen, med vilotid för mitt Hår såklart, och sen åka till frissan som jag hoppas få, klippa och färga. :D och jag hoppas verkligen detta går.

NinjaKakan
0

Annars erfarenheter och idéer får ni gärna dela med er av. Också Åsikter :)

[rumelle]
0

Om du vill ha håret i en pastellfärg måste det vara blekt till riktigt platinablont, närmast vitt innan, annars kommer det att se dassigt ut. Har du nästan så ljust hår nu kan det kanske räcka med en avfärgning. Annars är det starkare blekning som gäller och säkert upprepade sådana, vilket kan slita väldigt mycket på ditt hår beroende på dess kvalitet. Frisörer brukar väldigt sällan vilja göra detta eftersom de inte vill vara med om att riskera förstöra någons hår.

NinjaKakan
0

Ja det har jag förstått och jag förstår att det ska blekas en del. Men jag funderade lite igår och kan tänka mig en lite mörkare lila ton, men vill fortfarande att det ska gå Åt det kalla hållet. Vet dock inte hur pass blek man måste vara då. Om det verkligen behöver bli kritvit. Men blekas kommer det behövas att göra.

NinjaKakan
0

Att tillägga så har jag haft alla Möjliga Färger innan. Håret har jag inte helfärgat på över ett år, slingor har jag dock gjort typ 3 gånger själv under förra Året. Så upptill är det min egna färg och det skulle gå bra att bleka men det är nedtill som det blir svårare då det går i rött. Inte rött rött, men man ser tydligt att det finns röda pigment. Läste något om att man blandar blekning och Balsam,- att det skulle slita betydligt mindre men fortfarande bleka håret.

elinkw
0

Been there, de var hell att bleka bort de röda pigmenten. Håret var orangeaktigt när jag slängde i hårfärgen, använde mig av Directions flamingo pink som jag blandade ut med Balsam, men de blev helt ok resultat ändå även fast ja velat ha lite mer pastelligt, men de blev ju lite ljusare efter ett tag. Dock måste man bleka utväxten osv innan man tonar för sån toning fäster inte på så pass obehandlat hår. Och vad jag vet så finns det inga permanenta extrem-lila Färger ute på marknaden, rätta mig om jag har fel!

Här har du en bild på resultatet 🙂
http://distilleryimage2.s3.amazonaws.com/905d04e85af911e3bb610e61fa614c2b_7.jpg

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

NinjaKakan
0

#5 ah snyggt! Men du gjorde det själv alltså? Alltihopa?

elinkw
0

#6! Tack, ja med lite hjälp av en kompis, ingen utbildad sådan dock! Trodde det skulle bli jättevårt att få löshåret i samma färg men de var inga som helst problem 🙂

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se