Jag har gjort det, men gör det inte längre eftersom en tillräckligt bra sax är väldigt dyrt och jag vill inte riskera att förstöra håret iom att jag sparar ut det…
Jag har ganska långt hår (en bit nedanför bh-bandet) och brukade helt enkelt klippa bort några cm, sen kolla så det såg ok ut. Inga konstigheter och det fungerade i mitt hår :)
Jag gör det. Det funkar asbra, och är man noga så blir det precis lika jämnt som när man går till en frisör, det tar dock längre tid.
Jag klipper min lugg själv vid behov, och ibland klipper jag även upp det en del. Topparna har jag hittills aldrig gett mig på. Det brukar inte behövas lika ofta, så det överlåter jag till frisören. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jag har funderat på att klippa mitt hår själv, men vågar inte ! x'D
Blir så rädd att det ska bli fel, och frisörer gör aldrig riktigt som jag vill x] verkar precis som dem inte klarar av de -.-

#4 Är också lite rädd för att göra fel :P
jag brukar klippa luggen själv när jag tycker att den har blivit lite för lång :)

Jag klipper mitt hår själv. Senast klippte jag en helt ny frisyr, ca 1 dm åkte av på längden. Och det blev bra, upptäckte dock precis att bild inte finns på den här datorn.
Mvh Ellenfyrkant
Jag klipper alltid mitt hår själv och har gjort det i tre år nu. Min mamma brukar få klippa topparna där bak ifall jag inte når. Och så klipper jag alltid min mammas hår, hon har inte varit hos en frisök på fem år.
En gång klippte jag en helt ny frisyr där väldigt mycket hår gick bort, blev även då nöjd.
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

gör jag nästan varjegång trots att jag har en syster som är frisör:P
Vill man ha någonting gjort så gör man det själv:P hehe.
våga chansa. blir det inte bra så växer det ju alltid ut:)

#9 Bild :D ?
#10 Jag är tyvärr inte en sån som vågar hehe:P
Jag klipper mig alltid själv, litar inte för fem öre på frisörer.
Klipper ca en gång varanat år eller när jag ivll ha lugg ev uppklippt! Mitt hår är super snyggt
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Upp med lite bilder på era egen-klippta hår då

Jag har klippt mej själv senaste 12 åren 
Jag klipper oftast mig själv. Jag gör en mittbena, tar fram allt hår som en tofs på vardera sida av huvudet och klipper toffsen i rätt längd. Det blir helt rakt då. Det tar typ 5 sekunder per klipp och det är två klipp.
Är man riktigt petnoga kanske man ska gå till någon annan och klippa, för håller man saxen/håret lite snett så kan det ju bli lite snett eller så. För mig är det i princip helt rakt iallafall.

#17 Så fint :)

#18 Tack. 
Mvh Ellenfyrkant

#20 Blev ju skitsnyggt :)
Jag har börjat klippa min lugg själv.. Nu så är det ojämt och förjävligt.
klipper luggen och även toppar det själv med oftast bra resultat
Jag blev jätteinspirerad av den här tråden!! Klippte mig själv för första gången idag, och det blev faktiskt bra! Videon som TS lade ut var till bra hjälp. Jag har inte lika långt hår och inte direkt nån särskild frisyr, det är vanligt rakt halvlångt hår som frisören klippt upp i lite etapper senast jag var där.
Jag har ganska tunnt, typiskt skandinaviskt hår, och jag gillar att tupera upp och göra lite rufsiga frisyrer sådär. Därför blir mina toppar snabbt slitna, och jag borde egentligen klippa mig ganska ofta för att hålla det i hyfsad kondition. Men p.g.a lite för lite pengar så klipper jag mig sällan hos frisör. Nu ska jag sluta med det helt! Jag tar av lite själv istället när det behövs, billigare och med bättre resultat (blir sällan nöjd hos en frisör) :) Tack alla för att ni ingjöt mod i mig!
Finns det förresten någon som kan tipsa om någon bra och prisvärd sax att köpa? Nu körde jag med kökssaxen och det är ju sådär. Skulle vilja ha en riktigt skarp, och som man kan slipa om.
#26 Köp en frisörsax! Jaguar exempelvis, det märket är väl lätt att få tag på vad jag vet, finns på flera internetshopar. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#16 Gjorde du två toffsar, och klippte på båda sidorna då? Eller hur gjorde du? :P
Jag klipper alltid mig själv! Blir ju så man vill ha det, för det mesta, och sen är det ju gratis :)
Medarbetare på Sphynx iFokus
jag klipper oxå själv,, man blir ju bara irriterad på frisören för att dom aldrig gör som man vill, sen kan man ju inte visa sig utan mössa eller huva när man kommer därifrån.
#28 Jag flyttade bara fram håret så att jag inte hade hår i nacken, utan allt hår framför axlarna, och så tog jag tag i det så att topparna var i en klunga och klippte.
Jag klipper mig själv luggen är det som tar några minuter, sedan klipper jag av flätan någon dm ibland, ska nog göra det snart igen för det blir så bökigt när man sätter sig på flätan så lite kortare vill jag ha den.
haha! Jag gick in hit, kollade på videon fick ett "dampryck" och gick och klippte mig med en kökssax hela håret… Gjorde som en "spik" som henne i topparna, samt att jag klippte uppklippt och fixade till sneluggen
Första gången jag klipper håret och det blev väldigt bra!
Men dock kunde jag ha förlorat hela håret
Nej men jag älskar impulsiva saker ^^ Våga chansa! 
Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Tittade på videon, men vet inte om jag vågar klippa mitt eget hår xp
Jag brukar klippa mitt hår själv ibland :p
// Michis

Men måste jag isåfall klippa mig som i videon? eller har någon något bra tips?
Jaa. Men jag är inte så noga. Eftersom jag har ganska stora lockar behöver inte håret vara superjämnt för det ser ändå inte ut så.

Hallå , hur klipper man trappor då ? HAR TESTAT MEN HELA MITT HÅR FÖRSTÖRDES ju. Nu har jag ju typ inget kvar, hade till rumpan innan.
SMART!
jag är en fegis och klipper bara luggen :) men tror jag ska testa själv nästa gång jag ska klippa mig
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Jag är inne här av en slump och läser, men jag har alltid klippt mitt hår själv, nu i snart 20 års tid. Jag har ingen bild på denna datorn, men jag har tjockt och uppklippt hår, som slutar på ländryggen bak och vid axlarna fram.
Jag kammar allt hår rakt upp i en enda tofs, och klipper med korta klipp av topparna, sen flyttar jag denna tofs runt hela huvudet så allt hår tillslut har önskad längd runt om, (hoppas det går att förstå vad jag menar)
Min systers barn klippte sig hos frisören. Denna kammade allt hår i en tofs rakt upp, tvinnade håret hårt och klippte sen rakt av, detta upprepades flera gånger och resultatet blev snyggt uppklippt i olika nivåer. Det ska jag testa nästa gång.
#40 Smart det måste jag testa! 
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Klipper mig själv nästan hela tiden och går till frisör kanske en gång i halvåret.
Det är då det behöver tunnas ut. Eftersom jag inte har annat än en sax och rakhyvel, så får jag inte till samma effekt som en frisör då dem tunnar ut.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#42 Omm man skaffar sig en effileringssax kan man även göra det själv. 
Mvh Ellenfyrkant
#43 Jojo, men att få sig till och skaffa en sån också. ;)
Har varit frisör till mamma och syrran sedan jag var 10.. I 25 år alltså.. :D Klippt mig själv sedan jag var 12.. Har varit hos frissan två ggr senaste 16 åren och fått gå raka vägen hem och klippa till håret själv. Frisörer vägrar helt enkelt göra som jag vill. Har aldrig blivit nöjd. Dom kan envisas hur mycket dom vill med att dom vet bäst vad som passar till mit ansikte, bla bla osv, men jag vet hur jag vill ha mitt hår. Kommer aldrig gå till ngn frisör igen.
#45 Jag tror nog det gäller att hitta rätt också.
Även om jag går väldigt sällan, så går jag alltid till samma sedan flera år tillbaka. För hon vet att hon inte behöver vara försiktig med längder etc och kan göra galna idéer efter hur JAG tänker.
Men sen, om man nu gör ett bra jobb själv, finns det ju ingen direkt anlendning att hitta rätt heller. :)
Fått för mej att jag ska spara ut mitt hår. Frågade hos frisören hur mycket det skulle kosta att bara klippa luggen- 70 spänn! Fick ett infall och klippte luggen själv istället.