Kammar
Hej hopp!
Jag ska precis köpa en ny kam så att jag kan byta ut den jag har i plast. Jag sitter med andra ord och tittar på några riktigt assnygga kammar - den ena sorten helt i trä, och den andra med trärygg medan tänderna är gjorda i buffelhorn. Skulle horntänder vara värre för håret än trätänder? Spelar det någon roll?
Tack på förhand. 🙂
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Nej, det som är bra är om det inte är några skarpa kanter på tänderna. Ugh, jag behöver också byta ut min plastkam, den gör håret rätt statiskt nu. Är det någon sida du kollar på får du jättegärna länka! =)
Tack för svar!
Jag har precis köpt två i mitt tycke suuuuupersnygga kammar från Epstone, på Etsy. 😃
Denna bredtandade helt i trä, och denna mer fintandade i trä och horn. (Bläddra ned så kommer du förbi de där "You may also like"-alternativen🙂)
Jag köpte även en hårgaffel i trä, och en hårpinne i horn - som förhoppningsvis tål mer än den hårpinne jag nu. Dess exakta like till föregångare bröt jag av på två dagar, så nu är jag superduperförsiktig… Men BUFFELHORN ska jag väl för sjutton inte bryta av i första taget. 😇😂
Epstone har verkligen extremt fina saker, så ta en titt där på både hårprylarna och kammarna. Det är synd att man har en begränsad budget. 😉
Mvh,
Moa
#2 & #3 Åh, sjuukt snygga grejer hos båda säljarna där. Quecraft hade ju jättefina smycken också.
Tänk om man var jättejätterik:D
#3 Quecraft är mitt nästa mål. 😉 Men det får nog vänta till nästa månad.
#4 Faktiskt behöver man inte vara direkt rik (så länge man nu inte får för sig att storshoppa på en gång) - båda kammarna kostade just under 100kr styck. 👍 Frakten är inte heller särskilt farlig.
Nu är jag superivrig på att få grejerna, men jag är beredd på en lång väntan. Det är tydligen kinesiskt nyår nu, så de kommer inte att posta några varor förrän den 5 februari - och då kan det ju säkert ta sin lilla tid att komma hit från Kina. ^^ Suck.. Nåja, man kan inte få allt. En dryg månad är ändå inte så jättelänge. 😛
Mvh,
Moa
#5 Haha, nej problemet är nog snarare att kunna välja. Hoppas du blir nöjd med dina grejer!