Ta bort hårförlängning
Hej! Jag har gjort hårförlängning som sitter fast med vax. Jag är missnöjd med håret och det var alldeles för jobbigt och obekvämt och vill därför ta bort det. Kan man ta bort det hemma själv och isåfall hur?
Jag skulle nog inte ta bort det hemma själv nej. Man behöver speciell vätska och en speciell tång. Och gör du fel, kan du dra med massor av ditt vanliga hår. Gå till nån som vet vad denne gör istället.
Som #1 säger så behöver man någon speciell remover och en tång till det men jag har själv haft löshår med keratinvax för ett x antal år sedan, var så jäkla otålig när jag ville ha ut det så jag hade i massa balsam/inpackning vid hårfästena, lät det verka ett bra tag tills fästena blev mjuka, så drog jag ut dom - drog det i mitt hår så lät jag det verka lite till…annars släppte dom från håret helt och hållet. 🙂
Har också testat smälta bort vaxplupparna med en plattång… inget att rekommendera haha.
~mikkan
Okej, tack! :)
jag gjorde det hemma själv, tog en tång och klämde på vaxploppen och sen drog ,funkade:) dock är min vän frisör och har hjälpt henne ta ut löshår på sina kunder så jag har lite hum hur man gör
Vätska behöver man inte ha till wax, det fanns inte på min utbildning iallafall, de räcker med en tång och klämma på waxet tills de blir mjukt, sen är de bara att dra! :)
#5 Kul att veta hur ni andra gör :) I skolan lärde vi oss att man måste ha speciell remover för att lösa upp vaxet :) Hade ingen aning om att man inte behövde de.
#7 Nej är helt säker på att det är keratin vi diskuterade då vi samtidigt fick sätta i keratin och sedan ta bort med just remover. Lim har vi inte ens gått igenom än :)
Går år 1
#8 Det heter Keratinwax.
Gör en hårinpackning och låt den sitta ett tag, sen är det bara skölja ur. Vid vissa tillfällen kunde jag slita bort håret andra fick jag pilla, samt ta hjälp utav en sax.
Helt OT-
Edit: Har ställt frågan om det kanske är jag som har skräp i datorn, för nu har jag sett samma 'safesaver-skräp' i ett annat inlägg, av en annan medlem, i en annan tråd, på en annan ifokussajt…
Charlott_, det ser ut som att du fått ett Adware i din dator (ordet "lim" har blivit länkat, se #7 o #9).
Håller du musen över de länkade orden står det "Click to continue >by safesaver" och enligt statusraden så är det en länk som går till samma sida (d v s hit).
Kolla upp om du hittar något adware-skräp i din dator. På datorn iFokus finns en tråd med tips om hur du kan rensa din dator från detta Adware.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#12 Ja jag har något skräp. Jag har adblock, men tror inte de hjälper. Vet inte ens hur jag fått den skiten till datorn då jag bara sitter på samma sidor sen innan. Ska jag leta efter Adware i program och funktioner?
Tack för din hjälp och att du påpekar de! Har stört mig på de och ingen har kunnat hjälpa mig :(
Titta om du kan få bukt med det enligt länken i tråden på¨Datorn.ifokus ( #12 ).
Eller med hjälp av dessa länkar:
http://www.anti-spyware-101.com/se/safe-saver
http://se.pcthreat.com/parasitebyid-37371se.html
D v s, se om du hittar själva Safe Saver-programmet i Lägg till/Ta bort program (under kontrollpanelen).
Annars kan du prova att ta bort något program som du laddat ner på sistone (som du tror att Safe Saver kan ha följt med).
En systemåterställning kan kanske också hjälpa - återställning till en tidpunkt innan du installerat något på sistone…
(Borttagningsprogrammen som de erbjuder, kan jag inte säga något om dock, huruvida de är säkra eller inte…)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
#14 Detta är min gamla skoldata och jag har inte installerat något sen jag tog studenten i somras. Fick tillbaka den efter innan student då den vart på lagning..
Finnss inget som heter Safe Saver på min data :S
#15 - Har du gått in på Start / Kontrollpanelen / Lägg till eller ta bort program ?
(Kanske har du fått in det programmet, Safe Saver, tidigare, eller så kanske du har klickat på någon annons e dyl som är kopplad till Safe Saver.)
Charlott_ - Det är kanske bäst att du försöker få hjälp från dem i Datorn.ifokus i fortsättningen, så att denna tråd kan återgå till ämnet som TS vill prata om?
(Dessa OT-inlägg kan ju också tas bort av admin i så fall.)

för att inte riskera att förstöra ditt egna hår så ska du ta ut det på korrekt sätt:
med remover och tång!
#19 Man förstår inte håret men bara tång..

jo. du sliter av dina egna hårstrån. removern gör att vaxet löser upp sej.
TS: När gjorde du håret? Om du är missnöjd så kan du ju gå tillbaka, kanske något dom kan ändra på kanske? :)