Hår iFokus

Hår

Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 27767 ggr
Corneliaae
0

Ta ur keratinslingor själv

hej! 

Jag måste verkligen ta ur mitt löshår omgående, men vet ej hur. 

Tänker ej gå till frisör och betala 500 för att få ur de när jag kan göra det själv. 

Har ni några tips? måste få ur det idag eller imorgon helst! 

Tack!

Charlott_
0

Räcker med en vanlig verktygs tåg, att pressa många gånger på själva waxet och sen är det bara att dra ur slingan! :)

elinkw
0

De är väll inte direkt rekommenderat att ta ur det själv.. Men jag gjorde det, mina fästen sprack för jag fick Balsam på dem. Så gör en inpackning på fästerna, ta en tång som #2 nämnde och tryck tills de spricker sen ska de inte vara speciellt svåra att få ur. Men det är mycket pill och det är nog skonsammare att gå till en frisör :)

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

Charlott_
0

#3 Skonsammare vet jag väl inte. Vem som helst kan klämma med en tång. TS kanske har en pojkvän eller en vän som kan hjälpa henne! :)

elinkw
1

#4 Man brukar väll använda en speciell remover på salonger när man tar ut keratin?

Charlott_
1

#5 Behöver man inte göra på keratinwax, räcker att mjuka upp waxet med en tång. Läs gärna hela tråden.

elinkw
0

#6 Har läst hela tråden? Jag har själv haft keratin och blev rekommenderad att köpa en remover som löste upp keratinet så det skulle bli så skonsammt som möjligt.

Charlott_
0

#7 Fel av mig, nu när jag snackade med en gammal klasskompis så hade vi visst en remover till Keratinwax. Hade för mig att det bara va limmet som behöver en remover. Men med removern sliter de mindre ja precis som du säger. Jag jobbar inte som frisör nu så har tappat mycket! :/

Jag tog ut löshår på en tjej en gång bara med tång då de va rätt akut att ta ur de pga trassel, men de gick hur bra som helst! :)

Corneliaae
0

Tack alla för svaren!! #1 #2 #3

elinkw
0

#8 Tyckte väll det, men ja det ska nog bra utan också 🙂 hört att man kan använda aceton men de är inget jag ville ha i mitt hår.. Näe en balsaminpackning på fästerna en stund och en tång borde nog göra susen #9.

Charlott_
0

#10 Absolut inte aceton. De tog min kompis för hon fick panik på sitt extansion. De var de värsta hon kunde göra. De torkade ut hennes hår så mycket! :O

elinkw
0

#11 Haha jag kan tänka mig det! 😕 då är det nog skonsammare att köra utan

Charlott_
0

#12 Ja det kan jag nog tänka mig, Aceton är starka saker och de kan förstöra håret, olika hår påverkar olika! 

Men bara man tar de försiktigt bara med en tång så ska nog allt gå bra! :)