bleka, hjälp!!
Det kommer ta lång tid och flera blekningar för att få ditt hår blont. Alla hår är olika så vad en säger funkar för den kanske inte funkar för dig. Men du verkar ha fint hår, som jag, så jag kan säga hur jag skulle göra. Nr 1, blek inte hela håret på en gång. Detta för att inte slita sönder håret och för att det inte ska se förjävligt ut. Så du gör slingor. Slinga så det ser snyggt ut efter varje gång. 2, Efter schamponering och Balsam, gör en hårinpackning och/eller oljeinpackning över natten. 3, Vänta ca en vecka, gör nästa blekning. Osv tills du har blekt hela håret. 4, Eventuellt färga med nån blond ton eller silverschampo, beroende på vilken ton du vill ha som resultat. I övrigt, följ instruktionerna på hårblekningen. Jag använde Star Gazer när jag blekte. Jag hade i blekningen högst 5 minuter per gång. Blanda lite i taget så du inte använder hela förpackningen. Köp egna latexhandskar på apoteket så du kan vara exakt. Jag använder sällan appliceringsborsten som medföljer, jag applicerar med händerna. Har slutat bleka håret nu dock, jag fick för slitet hår.
Du kan göra folieslingor så blir det en jämnare färg. Och låt det ta tid! Vill du undvika slitet hår så måste det få ta tid! Alltså, blek inte flera gånger efter varandra utan vänta några veckor imellan. Finns massa bra videos på youtube för just folieslingor. Jag använde depends blekning när jag skulle bli blond :)