Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1374 ggr
claris96
0

från rött till blond? hjälp!

Mitt hår har just nu i en rödbrun färg.. de var färgat i mörkt rött men de har nu mattats av och blivit rödbrunt.. Jag skulle vilja bli blond! 

Jag vet att det går, men att det kan ta lite längre tid för att göra det på ett så skonsamt sett som möjligt. 

Men finns de någon här inne som har några tips? Ni får gärna ge exempel på bra märken och sådant.

Är väldigt öppen för förslag 🙂

Har en liten tanke på en skumtoning men antar att det inte kommer hända något med en blond toning på mitt rödbruna 🤔

Kommer förmodligen att göra detta hemma 🙂

claris96
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på min nuvarande hårfärg

[majatengdelius]
0

Jag hade mörkrött hår, och nu, ca 5 blonderingar, 4 avfärgningar och 3500 kr fattigare så har jag fått till en skaplig blondfärg.

Köpte avfärgning på ICA-Maxi (B12 tror jag att märket hette). Mkt skonsammare än blekning :)

Sen tror jag att det kan vara en bra idé att toppa håret bort från "döda" toppar, då färgen fastnat mycket hårdare där. Tror nog att det är för att topparna är torrare :/

claris96
0

#2 Vilken blondering använde du? Slingade du eller helfärg?  hemma själv?

[majatengdelius]
0

Helfärg. Yes, gjorde det själv hemma. Jag använde alla möjliga märken, i de ljusaste nyanserna. Tänk på att välja blonderingar som är mer åt det "silvriga" hållet. Använder du dig av de guldigare så kommer den gula undertonen att vara praktiskt taget omöjlig att få bort!

askan
0

Gör inte som jag och blek hela huvet fyra gånger samma dag!! Men ditt hår ser inte så jättemörkt ut på bilden så du klarar dig nog med mindre.

elinkw
0

Blek en gång med typ MOODs ultrablond x-tra sen slänger du i en askig färg (för att få bort de röda pigmenten) sen bleker du igen till önskad effekt. Ditt hår ser inte så jätterött ut så en sån svår process kommer det nog inte bli.

Men en askig färg emellan är verkligen att rekommendera då röda pigment sitter som BERGET. Jag har själv blekt sönder halva håret för att få det ljust (håret har gått av på fleera ställen) och inte fan blev det riktigt blont heller haha, blev orange-aktigt och ändå hade jag gjort typ 6 blekningar 😕

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

[majatengdelius]
1

Håller med #6, en askblond färg är att rekommendera.

Har frågat flera frisörer hur jag ska göra för att få bort min hårfärg, och det är avfärgning och askblond blondering dom rekommenderar :)

Charlott_
0

#5 Vart fick du ens tanken på att bleka de 44ggr på samma dag? :O Man ska vänta ett bra tag efter bara EN blekning. Trodde du var utbildad :P

Charlott_
0

4* ggr

Charlott_
0

claris96 Jag råder dig verkligen att vänta några dagar emellan blekningarna. De kan ta starkt på ditt hår, det ser redan slitet ut på bilden tyvärr :)

claris96
0

#10 Jag ska verkligen vänta mellan blekningarna men vill bara tillägga att bilden missvisar väldigt mycket både färg och kvalitee :) Håret är inte slitet och inte så ljust men tack för svar :)

Charlott_
0

#11 Hmm okej, i mina ögon såg topparna lite porösa ut men okej :)

Cederin
4

#8 Onödig kommentar, hon skrev ju att det var ett misstag.

TS, jag tror att en blekning + askblond toning skulle vara en bra början! Kom ihåg att inte skynda processen att bli blond, hur gärna man än vill det =)

Medarbetare på Naglar och Hår

Charlott_
0

#8 Onödigt av dig att ens dra upp det igen och dessutom ser jag inget som tyder på ett misstag.

Cederin
1

#14 "Gör inte som jag och blek hela huvet fyra gånger samma dag!! Men ditt hår ser inte så jättemörkt ut på bilden så du klarar dig nog med mindre." - Tyder väldigt mycket på att hon avrådde från just detta.

Återgå till TS fråga nu, man måste inte tjafsa hela tiden. Tyckte bara att det var en dum kommentar mot Askan som likväl kunde utelämnats.

Charlott_
0

#15 Fast inget i min kommentar va något negativt…enligt mig. Men som vanligt i sådanna forum så ska alla ta illa upp för minska lilla.. 
Så onödigt av dig att ens påpeka de..

Charlott_
0

#15 Frågade i den kommentaren ''hur fick du ens tanken'' inget annat. Läs gärna innan du kommenterar också.

Cederin
1

Sluta spamma ned tråden sa jag ju. Det var en rätt spydig kommentar, då får du räkna med att man reagerar. Släpp det nu. Admin får gärna ta bort överflödiga inlägg, det känns inte schysst mot TS.

askan
3

#8 Nej, jag är inte utbildad, men jag lär mig av mina misstag. Jag hade nog inte ångrat mig om jag inte senare hade bestämt mig för att spara till längre hår.
Uppenbarligen är TS på det klara att det är dumt att bleka för mycket på samma gång om man vill ha kvar håret, men jag lär inte vara den första som i en kombination av otålighet och viss övertro på sitt hår gjort just det misstaget även om man vet att det är dumt, och min kommentar var bara en glad extra påminnelse om att vara försiktig med hemmablekning och att ta det lugnt.

Charlott_
1

#18 Tycker du är rätt stor i munnen själv med dina kommentarer som inte är så trevliga alls..

#19 Jaha okej, trodde du var utbildad, asså då menade jag positivt med de! :P

Cederin
2

#20 Men snälla du, jag är inte ute efter att starta något bråk. Min första kommentar var inte ens personlig mot dig utan jag reagerade på hur du uttryckte inlägget. Om du inte själv kan se att det kan ha varit plumpt uttryckt så bör du nog fundera över hur du formulerar dig på forum, eftersom det uppenbarligen kan tolkas fel. Jag har släppt det, kan inte du snälla också göra det och återgå till ämnet?

Charlott_
0

#21 Men nu var de så att jag tog de personlig, och då tycker jag att du själv ska tänka på hur DU uttrycker dig då jag tog illa upp!

Cederin
0

#22 Vart vill du komma med det här? Kan vi inte bara lägga ner? Ytterst pinsamt att vi kladdar ned tråden tycker jag. Om du verkligen orkar fortsätta tvista så är du välkommen att ta det i PM, skulle gärna höra exakt vad det var du tog illa vid dig av i så fall så att vi kan reda ut det.

Charlott_
0

#23 Allt.

Cederin
0

#24 Som sagt, skicka gärna PM då och förklara för mig isåfall, så kanske jag förstår dig bättre. Ingen idé att fortsätta här och förstöra tråden. Svarar inte längre i denna tråd gällande detta.

Charlott_
1

#25 Avstår.