Locka syntethår?
Har bestämt mig för att färga håret svart, eftersom jag redan har ett syntetlöshår hemma i fint skick som är svart så kommer jag använda det. Mitt går att platta osv och det ska även gå att locka, ja har försökt med Locktång men de blir inga lockar!
Ni som lockar era syntet hår, hur gör ni?
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
Jag har också ett som jag önskar fick att locka.. Det skulle gå, men det gick verkligen inte. Det var naturligt lockigt och de sa att om man tvättar det så blir det lockigt igen, tji fick jag.
#1 Vad tråkigt :( Så fint med lockar.. Hört att det ska gå med spolar och hett vatten, men de tar ju sån tid.. Sökte på massa videos på youtube om folk som gjorde med Locktång men det funkade inte alls på mitt hår tyvärr. Det ska ju gå på något vänster.. Men men, valde att färga mitt äkta i min nuvarande hårfärg och använda de istället 😕
Syntetplast är gjort av plast om jag minns rätt. Du vet ju hur de blir om man smälter plast va? Därför rekomenderas de inte att använda värme redskap i syntethår!
Lägg pengarna på äkta hår, de kan du sedan färga om du skulle vilka de! :)
#3 Syntetplast? Haha någon som är trött, menar Syntethår* haha
#3 Hade ett äkta clip on set som låg hemma, men hade en bit hemma hos en kompis 4 mil bort så kunde inte färga det på en gång 😕 Men som jag nämnde åvanför så har jag nu gjort det iallafall! 😃
Sen finns det många olika synteter, sånt här ''barbie'' hår smälter ju på en gång. Har använt högsta värmen på mitt syntethår och de har aldrig smällt eller så. Tråkigt att det inte fungerade att locka, tycker syntethåret ser tio gånger bättre ut än mitt nya äkta löshår 😕
Finns en del syntethår som man kan styla på låg värme. Jag bara stör mig på att mina lockar inte kommer tillbaka, för jag kan inte använda det utan ;)