färga håret mörkare
Ska färga mitt hår mörkbrunt, mörkare än vad jag har och vet inte vilken hårfär jag ska ha. Har ungefär som den hårfärgen på första bilden och vill ha som på den andra bilden. Jag vet inte vilken färg jag ska köpa för att få det så, så vet ni någon hårfärg som blir den färgen så skriv gärna den :)
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."
- Paul Walker
Garnier Olia 3.0 kanske?
#1 hade verkligen köpt den färgen om den inte hade varit så dyr för jag behöver 2 paket för mitt tjocka hår :/
- Paul Walker
#2 Billigare än att gå till frissan iallafall, en väldigt bra färg/märke dessutom.
Tror också på olia 3.0. Och som #3 säger så blir det billigare än att gå till frissan. Men det du annars kan göra är att kolla elevbehandlingar om du absolut inte vill färga själv. Då tar dessa endast bara betalt för färgen du använder. :) Det brukar bli runt 400kr kanske.
#4 elevbehandlingar? Vad innebär det?
- Paul Walker
#5 Att du går till en frisörsskola istället för en riktig frisörssalong.
#5 jaha okej fast ska nog köpa den Garnier olia 3.0 som ni tipsade om och be en kompis som är bra på att färga hår hjälpa mig så det blir bra :)
- Paul Walker
DEN! tycker i alla fall att det ser exakt sådär ut har själv färgat håret med den färgen, och den är inte speciellt dyr heller, oroa dej inte att det anges en "toning" den är bara lite mildare mot ditt hår, färgen håller ändå jättebra, åtminstone har den gjort det åt mig alla de gånger jag använt dem!
#8 Måste bara fråga, vad är det för skillnad på toning och vanlig hårfärg?
- Paul Walker
en vanlig hårfär är starkare i den månen att den skadar ditt hår eftersom det finns väteperoxid/amoniak o whatnot i dem, toningar innehåller egentligen inget speciellt annat än vad det finns i Balsam och färgpigment (då menar jag riktiga toningar som Directions osv).
Sen finns de tyvärr de färgerna med de missledande namnet "toning" som egentligen är lika skadlika som vanlig färg, men kan ibland vara lite mildare och som i dethär fallet vara utan amoniak. Allt man blandar med 2 flaskor är egentligen färg, det som finns färdit i en flaska för användning,är en toning!
hoppas de hjälpte :)
glömde tillägga att toningarna åker ur håret lättare oxå!
En färg är då du blandar ihop två komponenter, alltså färgmassa+väteperoxid
En toning är redan färdigblandad när du köper den alltså en förpackning.