Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1019 ggr
Veero
0

Färga håret lila

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill färga mitt hår som på bilden. Jag har min naturliga hårfärg, mörkbrunt. Aldrig färgat håret förr. Någon som vet hur man ska göra?

Afturelding
0

Blek det väldigt ljust och lägg i en lila färg 🙂 Och en blå i topparna.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Galenidjur
1

1. Beställ den färg du vill ha

2. Blek ditt hår - så ljust det bara går!
3. Lägg i färgen - skulle rekommendera att du bad någon om hjälp med detta då det är jättesvårt att lägga i färg bak i nacken (Man ser ju ingenting där liksom!), speciellt om man ska ha mer än en färg. Det går ju, men det är komplicerat och det är lätt att det blir ojämnt. Speciellt om man aldrig har gjort något sånt förr och är ovan. 
4. Färdigt 

Det finns lite olika sidor att beställ hårfärg från. Jag själv beställer från 

http://www.beeunique.co.uk/ för de har många olika märken och nyanser att välja från. 

men det finns också bluefox.nu , odiumclothing.se , schock.se 
som är svenska sidor. Finns säkert fler, men dessa är de jag känner till :)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

[rumelle]
0

Du har fått bra tips redan. Vill bara säga att jag också kan rekommendera beeunique. Har beställt från dem ett par gåner tidigare och det har alltid fungerat problemfritt. :)

Yuuuhanna
0

Här kan du köpa hårfärg i alla möjliga Färger --> http://www.bluefox.nu/harfarg-c-195-1.aspx

Blek håret så ljust du kan, nästan vitt, och försök att få bort gula och orangea slingor. Vit hårfärg kan göra underverk om vanlig blondering/ avfärgning inte funkar. Ju blekare hår dessto bättre resultat. Sen är det bara att ha i önskad färg :)

Afturelding
0

Det är inte hela världen om håret är lite gult dock, lila tar bort gult. Men är det väldigt gult så kan du köpa en extra färg lila som du kan blanda ut med Balsam (= vit hårfärg), och resten kan du spara i en tom flaska och använda som färgbomb 🙂 Jag brukar blanda 1/3 färg med 2/3 Balsam.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

emeliiiiieee
0

Då din hårfärg är naturlig bör det gå fort att bleka det till den rätta nyansen. 1 möjligtvis 2 blekningar beroende på hur mörkt det är.

Veero
0

Okej, tack så mycket! :D

emeliiiiieee
0

Lycka till och släng gärna in en bild steg för steg då jag är sjuuukt nyfiken :D