Gör din egen hårinpackning
Ja hittar ingen liknande tråd så tar mig friheten att skapa en :)*
Skriv ner dit bäste recept på hemmagjord hårinpackning.
Jag har en favorit som görs en gång i veckan
Turkisk Yogurt
olivolja
äggula
Och då jag hennar mitt hår så brukar jag ha i några matskedar hennapulver, på så sätt slipper jag utväxt och glansen är alltid på topp 😃
Använder mig f.ö av BM och tvättar håret 1-2ggr veckan!
Olivolja + ricionolja (hårbottnen). Ricinoljan ger dock inte bra effekt på alla, men de funkar på mig 😃.
Låter det sitta någon dag sen sköljer jag ur det, använder också BM. Lite svårare blir det allt att få ur men det går (fett löser fett).
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
Jag testade ricinolja en gång då någon sa att det va främjande för hårväxten, tog mig evigheter att få ur 🤪 Men dränka in håret i olivolja kan jag göra någon gång ibland..
Jag varierar mellan:
Snowymoons moisture treatment (SMT)
En välkänd, jättebra inpackning. För instruktioner
så kan man läsa tråden jag länkade till på LHC. :)
- 4 delar balsam
- 1 del honung
- 1 del aloe vera gel
Min metod: Håret i en hög hästsvans. (eller låg, vad man själv föredrar) Kallpressad ren kokosolja i svansen tills den är helt dränkt av Olja. Fläta den, rulla ihop till en bulle, sätt en liten plastpåse över bullen (brukar klippa av en liten fryspåse som passar), säkra påsen med en snodd och sov sedan såhär!
Går att tvätta ut med BM, man får bara låta balsamet sitta lite längre och massera längderna lite så släpper det :) Håret blir i kanonform varje gång.