Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1353 ggr
Djurälskaren87
0

vad använder ni för borste?

Jag använde alltid tangle teezer när jag hade längre hår eller löshår, för det är en perfekt utredningsborste utan att dra i håret för mycket nu när jag har kort hår, använder jag tangle teezer för att massera hårbotten och sen svinborste:)

vad använder ni?

Cederin
0

Svinborste, samt väntar spänt på att få hem en handgjord bredtandad kam i horn som jag ska ha för att reda ut håret!

Medarbetare på Naglar och Hår

mikkan01
0

Tangle teezer för utredning, bredtandad kam i trä när håret bara behöver kammas igenom och svinborste som används innan jag tvättar håret. 😊

~mikkan

emeliiiiieee
0

Tangle teezer för utredning samt massage i hårbottnen, bredtandad kam i duschen för att dela ut inpackning och sånt och sedan en svinborste när jag fixar håret för glans och så.

Sofiatinnert
0

När håret e fuktigt the wet brush annars tangle teezer

http://beautywithsofia.wordpress.com/

TatsuOni
0

Svinborste. Borstar det en gång om dagen och reder ut tovor med fingrarna. På kvällen reder jag bara ut det med fingrarna.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

askan
0

Bredtandad kam. Jag har en svinhårsborste men använder den sällan. Är duktig på att lägga saker på fel ställe så ibland tar jag till en mindre kam om jag inte hittar den stora :)

moizzz
0

Jag är väll lite dum och använder bara en vanlig borste :/

tlover
0

svinhårsborste, jag skulle däremot vilja ha en kam i naturmaterial också men jag har inte sett nån (jag har väl inte letat mycket heller så det är väl inte förvånande)

l'm back

Cederin
0

#8 Jag köpte min på Etsy, många fina handgjorda där. :)

Atropa
0

En vanlig bred borste en gång efter duschen i torrt hår, annars fingerkammar jag

[Glitterregn]
0

Jag borstar håret ganska sällan men när jag gör det så använder jag en vanlig bredtandad hårborste. Känns lite onödigt att köpa tillexempel en svinborste när jag borstar så sällan :)

tlover
0

#9 det där var en farlig butik för såna som gillar äldre hårgrejer (tex jag)

l'm back

Cederin
0

#12 I know.. haha :D

Gasoline
0

Jag använder vanlig borste just nu. En fråga, har länge undrat. Vad är det för fördelar med svinborste? Vad har den för fördelar som inte en vanlig borste har? Vad är det för skillnad på dom? Måste en svinborste tvättas? Läste detta någonstans. Oj, ber om ursäkt om jag vart lite ot nu.

Cederin
1

#14 En svinborste masserar hårbotten samt fångar upp naturliga oljor från rötterna, och sprider sedan ut det över längderna. :) Vanliga borstar kan även ha ojämnheter eller ställen i piggarna där håret kan fastna och slitas. :) Man kan inte alltid se det med blotta ögat, men håret kan slitas av en så enkel sak som val av borste också.

tlover
0

OT ska man ha bredtandad el smaltandad kan till att reda ut väldigt långt hår (ca 80 cm)

l'm back

Gasoline
0