Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 4680 ggr
Flöffo
0

Lila dip dye toning?

Jag vill jätte gärna ha dip dye men har ingen aning om vart man kan köpa färg. Jag vill inte färga permanent utan så att det går bort efter några tvättar (toning?). Vart kan man köpa färg för ett lagom pris? Får håret tillbaka färgen sen när man har tvättat några gånger? Jag har brunt hår ifall det har någon betydelse.

//Flöffo

Charlott_
0

Beror på vilken brun du har, Du kanske till och med behöver bleka dina toppar först.. Annars är risken att det inte syns så bra!
Rött, lilla,ros blått är Färger som rinner ur lätt och måste färgas om efter några tvättar.

Flöffo
0

#1 Jag har typ den här (?) färgen och vill ha ungefär denna lila.

//Flöffo

FluffyRabbitofDoom
0

För att få en så klar lila färg kommer du troligen behöva bleka, och då kommer du inte få tillbaka din ursprungliga färg. 

Vill du handla inom Sverige? I så fall har tex Shock extremfärgade toningar. Om du är villig att beställa från England finns till exempel haircrazy.com och http://www.beeunique.co.uk/Det blir, trots frakten, ofta billigare än att beställa från Sverige, och du kan få tag på märket "Speciall Effects" som generellt i min erfarenhet är bättre än de märken som tex Shock säljer.

Charlott_
0

#2 Säger de med en gång - Du kommer få bleka de för att få DEN lila. Den bruna du har nu är mörkare än den lila.

Flöffo
0

Kollade mig i spegeln, var visst ljusare i topparna. Men kanske inte går ändå. Kommer den vanliga färgen tillbaka om man bleker?

//Flöffo

Charlott_
0

#5 Nej när man bleker tar man bort pigment ifrån håret! :)

Flöffo
0

#6 Jaha. Men det går alltså inte utan att bleka? :/ För jag har haft rosa dip dye och det syndes ganska bra. 🤔

//Flöffo

Charlott_
0

#7 Vet inte ens vilken nyans av brun du har, men har du den du länkade till så får du bleka.. Men testa först å färga, hjälper inte de så får du bleka topparna! :)