Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 995 ggr
[Lurre123]
0

Hårfärg - hjälp?!

Jag har för några dagar sedan varit hos frisören. Jag visade en bild på en ljusbrun kall hårfärg utan rött i. Jag berättade också vad jag hade gjort med håret innan: blekt det för ett år sen och sedan tonat det rödbrunt två gånger sedan dess. När jag kom till frisören hade jag alltså rödbrunt (ganska mörkt) hår + några cm utväxt av min naturliga färg cendré. Hon sa att det skulle gå att fixa till den färgen jag visade på bilden. Men resultatet blev dåligt, t.o.m sämre än det jag hade innan. Utväxten är blond/gul (det syns dock bara i dagsljus eller under stark lampa) Och längderna har iprincip samma färg som innan, möjligtvis någon nyans ljusare. Och det är fortfarande rött, nästan mer rött än innan känns det som. I starkt ljus ser det ut som en ginger färg ungefär.

Så jag undrar om någon har ett tips på vad jag kan göra? Vill helst göra själv hemma! Och resultatet vill jag ha ljusbrunt utan rött eller möjligtvis blont (men inte så gult som det är i hårbotten). Jag har ingen aning om hon har tonat eller färgat eller blekt eller liknande.

Cederin
0

Först bör du nog diskutera med frisören och berätta precis vad du skrev här. Om det inte blev jämnt så är det ju din rätt att få det fixat egentligen, men hur mycket håret bleks kan man nog inte klaga på eftersom det kostar per behandling, det är ju så individuellt. Oavsett så tror jag att en kall askig ton som är i samma ljusstyrka som dina längder vore bra, så att utväxten inte blir så tydlig samt att det röda dämpas. Prova dock först på en slinga så att det inte blir för mörkt.

Medarbetare på Naglar och Hår