Förändring?
Har hela mitt liv haft blont hår. Mitt vanliga naturliga ibland fruktansvärt tråkiga hår… Men samtidigt gillar jag det ibland! Men känner att jag skulle vilja ha en förändring! Egentligen är det rätt fint. Men vill prova något nytt. Ghaaaaaaaaaa kan inte bestämma mig!! Har länge funderat på att färga det brunt och eftersom jag ändå gillar mitt hår tänkte jag prova att tona det. Bra, brunt hår i 28 tvättar och så kan jag känna efter perfekt! Det är bara det att mamma säger att håret inte får till baks samma lyster. Det blir blont men inte lika fint och "glansigt" inte samma lyster helt enkelt SÅ vad ska jag göra? Vill jätte gärna prova något nytt vill jätte gärna ha brunt MEN jag vill ju kunna ångra mig ^^ åh vad jobbig! Någon som har nå tips?
Ja, risken är att det inte går ur ordentligt och att du får dras med urtvättad brun färg om du inte vill färga om det sen. Det kan vara lite knepigt att gå från blond till en mörkare färg eftersom man 1) Får dras med ljusare utväxt och 2) Färgen fäster rätt bra på blont hår 3) Om man vill ha tillbaka sitt ljusare hår kanske man måste bleka det vilket sliter en hel del.
Men man måste ju nästan prova för att veta om man tycker att det är värt det! =) OM du skulle vilja gå tillbaka till blond finns det t ex c-vitamininpackningar som ska dra ur färg på färgat hår och sen kanske du inte tycker att det är hela världen om du t ex behöver bleka slingor för att få lite mer lyster i håret?
Hmm ja det vore kul att göra något.. Tack för dina tips! Ska tänka lite till! :)
Bra att tänka på kan också vara att en toning kan sitta lika hårt som en permanent färg. :)
Jag har ingen egentlig kunskap i just blont hår eftersom jg är brunhårig, men färgat håret har jag gjort miljoner ggr, jag skulle kunna tipsa en mask istället för en toning, de är som ett Balsam med färg och åker ur håret lättare, du kan ju pröva en en sådani färgen du vill ha (rekomenderar att den inte är så mörk) och se Hir duu gillar det? Hårmasker fins i alla frisörsalonger o frisörbutiker!:) ska länka en jag vet att är rätt bra!:)
Nu hittar jag inte alls den jag har hemma nånstans på google o ja mins inte namnet (är inte hrmma förrän i slute av veckan) men de vet nog i frissan iaf, annars har linda hallberg tipsat om dessa som jag hittatde nu :) https://stureplan.se/bloggar/linda/2013/05/05/linda-gillar-color-masque-fran-maria-nila