Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 5306 ggr
Karolina-H
2

Svår lockat hår!

Jag har väldigt tjock och spikrakt hår. Jag vill då och då locka det med platttång eller Locktång men det går bara inte att få de att hålla. Jag har alltid i någon form av värmeskydd för att inte slita på håret och har testat de som ska göra så att håret även håller formen efter att man lockat det men det funakr inte heller.

Lockarna håller väl 20 min sen är det rakt igen även fast jag haft en riktigt varm locktång/platttång och har hållt håret på plats tills det är riktigt lockigt. Jag vet inte vad jag gör för fel eller om jag har fel produkter till det eller vad det är. Börjar bli lite trött på att aldrig kunna hålla ett snyggt lockigt hår!

Hjälp någon??

Codeavalone.blogg.se

[MissCassandra]
0

För mig är det tvärtom Jag har jätte lockigt hår och tjockt så jag har svårt få mitt rakt

Gasoline
0

Jag har samma problem, jag har hört att saltvattenspray ska vara bra då, men vet inte hur man ska använda det för att få lockarna att hålla.

[Victoria93]
0

Har du prövat att sova med rullar? Sätt i de när håret är blött och låt de ligga i tills det torkar, lockarna borde hålla plus att det är mindre slitage på håret.

Kat
0

Hårspay är väldigt bra för att få lockarna att hålla. Annars finns det vissa mousse som fungerar också! :)

[MissCassandra]
0

Ett tips är att du tar ditt hår och gör massa små flätor innan du går och lägger dig, när du tar ut dem på morgonen borde det vara lockigt av sig självt, kanske fungerar för vissa men inte för alla, har en vän som gör så varje dag och hon har lockigt hår jämt fast hennes hår egentligen är spikrakt

Musblacken
3

Samma här har tjockt hår som är super svårt att locka och få det att stanna men ett knep som funkar otroligt bra för mig är att fukta håret med bara vanligt vatten och linda upp det på pappers rullar alltså typ toa papper som man har rullat till en korv, och sen knyta och sova med det. Och sen på morgonen så tar man bort det och på mig kan dom sitta kvar i typ 2 dagar med bara hjälp av vatten och papper!

TatsuOni
0

Mitt hår går inte heller att locka ordentligt med Locktång. Jag gör som #6 och då håller lockarna bra även utan hårspray🙂 Mycket bättre för håret också!

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Nikkzon
0

som #4 sa massa med hårsray

Psycho Kitty
0

Du kanke har glashår? :/

ennycc
0

När du "släpper locken från tången, håll upp den tills den svalnar. Värme gör att håret "formar" sig och kyla fixerar

InkaAthilea
0

http://m.youtube.com/watch?v=BLeSKaPaUOA kanske kan denna hjälpa dig. Hårbandslockar funkar jättebra på mitt hår iaf, som iofs är ganska tunt. Tips är att ha fuktigt hår när man börjar.

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Gasoline
0

#11 snart, ska absolut testa detta! Tack för tipset.

Atropa
0

Samma problem här, men min kompis lockade mitt hår med vanlig Locktång fast hade i massa frisörtjafs i det, dom medlen funka svinbra! Hade PERFEKTA lockar i 4 dagar!! Funderar på att köpa hem dom produkterna. Måste bara fråga vad dom hette. :)

Gasoline
0

#13 gör det och återkom = ) Jag lockade mitt hår inför nyårsfesten, hade i värmeskydd innan och höll upp locken tills den svalnade lite och sprayade sedan. Ändå va mitt hår typ platt lär vi kom till festen och det var rakt när vi kom hem. Hade iallafall en liten lock i den utväxt luggen dagen efter, alltid något. Haha!