Virvel i pannan
Jag är enormt trött på min virvel jag har i pannan, jag har tampats med den så länge jag kan minnas. Som liten kunde jag aldrig ha lugg som mina kompisar utan blottade hela pannan vilket var enormt ful enligt mig själv. När jag gick på högstadiet så försökte jag skaffa snelugg men hur jag än gjorde så bubblade håret där virveln är upp sig och förstörde allt. Det slutade med att jag klippte bort håret där virveln var så jag gick med stubb en ganska lång tid tills jag insåg att jag inte kunde hålla på så för att få ha en normal frisyr. På gymnasiet fick jag nog och klippte mig kort vilket efter bara blev kortare och kortare efter varje klippning. Till slut fick jag nog med det också även om det var väldigt skönt att slippa bry sig alls.
Nu har jag lite längre än till axlarna och har alltid uppsatt i hästsvans, antingen allt hår bakåt eller så delar en bena av mitt i virveln. Såhär har jag haft det ett bra tag och jag börjar tröttna. Nu är ideerna slut och jag vet inte alls hur jag ska ha håret för att känna mig nöjd när jag kollar mig i spegeln.
Tro mig, jag har försökt det mesta, jag har kammat när håret varit blött, plattat, fönat m.m. Ett tag blötte jag håret innan jag gick och la mig och satte på en mössa som pressade ner håret vilket fungerade några timmar men sedan delades håret igen.
Detta förbannade hår har gett mig enormt dåligt självförtroende och nu är jag trött på det! Så jag har gett upp hoppet om att ha "normalt" hår och tänker försöka leva med denna förbaskade åkomman!
Därför behöver jag tips på snygga frisyrer där man kan utnyttja virveln utan att alla lägger märke till att man har en. Jag är inte den som står länge och fixar mig framför spegeln utan vill bara fixa ihop någonting vardagligt snabbt. Det ska inte sticka ut så att jag får allas ögon på mig.
Kan även tilläggas att jag har en snygg virvel bak på huvudet också som med brukar ställa till det, dock inte lika mycket.
Här är en bild när jag var liten där virveln syns tydligt.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Funkar det inte att bara sätta undan den med ett hårspänne bara? Den borde ju vara relativt lång nu.
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
tycker de bara ser sött ut men förstår dig :) har också en såndär lock/virvel och jag har aldrig kunnat gömma den eller få den att försvinna. om man plattar så syns de igen efter bara ett par timmer eller om de är regnigt ute så poff. men kallas inte detta för bebis-hår annars?
" Dont dream your life, Live your dream "
Om du vill ha utsläppt hår utan att det syns kan du ta två hårspännen o dra upp luggen mitt på huvudet o sätt fast så Hade jag när jag sparade ut min lugg :) Vad söt du var när du var liten :)