Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 4757 ggr
Ceratico
0

Från svart till lila

Jag har svart hår i nuläget, men skulle vilja färga det till lila - http://epicfaiil.blogg.se/images/2011/goodbye_179282842.png ungefär den lila är det jag skulle vilja ha.

Hur ska jag göra för att komma till den färgen? Ska jag bleka håret först och köra på lila sen eller ska jag köra på mörklila direkt och sedan gå ner till ljusare färg efter varje färgning?

FluffyRabbitofDoom
0

Även en mörklila färg kommer ha svårt att synas över svart. Så vida du inte har en svart toning i nuläget kommer inte det svarta bli ljusare bara för att du lägger lila färg över. Du kan möjligen få svart hår med lila skiftningar. För att nå den färg du är ute efter kommer du vara tvungen att bleka.

Ceratico
1

#1 Ja, jag är ju brilliance svartblå färg som jag använt. Då kommer jag alltså behöva bleka håret innan jag färgar det lila. Men hur många blekningar kan jag räkna med? Räcker det med en och sedan lila eller ska jag ta två-tre och sedan lila?

Cederin
0

För att få den nyansen måste du tyvärr bleka håret, räkna med att behöva bleka iallafall 2-3 gånger beroende på hur envist det svarta sitter. Om du kör mörklila på håret nu kommer det tyvärr inte hända någonting på det svarta förutom en svag lila ton i dagsljus skulle jag tro. Jag hade även rekommenderat att bleka håret långsamt under flera behandlingar och vårda det väl under tiden, men det är beroende på hur mycket stryk just ditt hår klarar av. Det är mina tips utefter egna erfarenheter, har experimenterat med hårfärger i 7 år hehe 😛

Medarbetare på Naglar och Hår

Ceratico
0

#3 Ja du, det är en bra fråga :p Har blekt mitt hår en gång tidigare, men då misslyckades det då jag tydligen hade valt en färg som jag redan hade på håret, men då tog det inte så mycket stryk att det märkes 🤦‍♂️

Vad är det för skillnad mellan vanlig färgning och blekning? Är det något speciellt man ska tänka på?

emeliiiiieee
1

Du behöver bleka bort färgen tyvärr. 

Skillnaden mellan vanlig färgning och blekning är att blekning tar bort alla pigment i håret medan färg sätter dit pigment/tar bort pyttelite. 

Blek lite i taget och vårda håret noga efter då det kan bli slitet. Vänta några veckor mellan varje blekning så håret får vila då en blekning tar mycket skada på håret. Det kan tyvärr bli orange i början. MEn det finns blåa schampon som ska motverka orangea pigment. Gå till en frisör och hör efter isåfall. 

Lycka till!