Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 667 ggr
MissAnonym
0

Avfärgning? Hjälp!!!

Nu har jag färgat håret svart i 4-5 år och tänkte byta färg till någon närmare min riktiga (ljusbrunaktig). Jag hade tänkt avfärga och sedan tona, eller är det bättre att färga istället för toning?

Och hur tätt inpå avfärgningen kan jag tona/färga? Måste jag göra något särskilt med håret efter avfärgningen? Skulle verkligen uppskatta lite råd då jag inte är speciellt insatt i det här.

Hade tänkt använda Colour b4 då jag läst mycket bra om den, eller finns det någon ännu bättre avfärgning?

MissAnonym
0

En till fråga! Hur många avfärgningar behöver jag? Har ganska tunt hår strax över brösten, när jag brukar färga i vanliga fall behöver jag bara en förpackning. Räcker det nu med?

[Glitterregn]
0

Jag har aldrig avfärgat men nästan alla jag känner som har gjort dey hos frisör har behövt göra iallafall två-tre gånger. Prova en gång och gör det en gång till om du inte är nöjd :)

MissAnonym
0

Inga fler tips? :(

Cederin
0

Av egen erfarenhet så bör du låta det ta tid, jag sitter i precis samma båt som dig just nu (från svart till ljusbrun/mörkblond) och då började jag med en blekning hemma + ljusbrun toning (helt ok resultat, blev lite ojämnt mörkbrun/brun), sedan lät jag håret vila i 2 månader (behandla det extra väl under denna tid) och sedan en slingblekning + ljusbrun toning hos frisören. Frisörbesöket var dyrt men jag ångrar inte en enda krona för det, hade aldrig fått ett sånt resultat hemma! :) Har fortfarande kanske 2-3 nyanser mörkare än mitt mål men det tar jag med ro!

Medarbetare på Naglar och Hår