Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1066 ggr
Jossan_0101
0

Något tips till längre hår?

Jag vill få mitt går att växa lite fortare för mitt hår växer otroligt långsamt. Några tips?????????????

askan
2

Det finns en massa olika metoder och kosttillskott men det är svårt att bedöma om de funkar eller hur väl de funkar så det låter jag vara osagt. Hårbottenmassage ska öka blodcirkulationen och få hårstråna att växa fortare. Det är också en del som tar kosttillskott som Biotin och Panto-3, eller Silica som ska göra håret starkare.

En del menar att det växer fortare om man motionerar. Något som helt säkert påverkar kvaliteten på håret är hur man äter - hår består ju av protein så att få i sig tillräckligt med protein är ju bra. Kroppen prioriterar ju livsviktiga funktioner först. Håret och naglarna är ju inte första prio så om man inte får i sig tillräckligt med protein och näringsämnen kommer det inte att räcka till till håret.

Men ett bra tips är att ta bra hand om topparna, skydda dem mot slitage och se till att de inte blir torra och sköra. Då slipper man toppa håret så ofta och kan få längre hår snabbare!

Jossan_0101
1

Okej :) tack för svaret.

[Teddies matte]
1

Balsammetoden kan vara en bra början!

Själv har jag testat Priorin Extra, vilket mitt hår började växa snabbare av och blev tjockare. Finns lite andra tillskott också, ex. Stora hårkuren och Silicea.

Jossan_0101
1

Tack! Jag ska testa det. Hur länge ska man göra Balsammetoden innan det börjar synas något?

arandeira
1

#4 Svårt att säga. För mig tog det ett par tvättar :)

Jossan_0101
1

Blev det längre då? Eller bara glansigt och mer friskt? :) :)

arandeira
0

#6 Mitt blev friskare och sedan efter någon vecka eller två började det växa lite snabbare. Nu (har hållit på i fyra månader) växer det som ogräs!

Jossan_0101
0

Tack för tipset :)

[ellenhellstrom]
0

#7 Hej! Du som använder Balsammetoden.. Mitt hår bryts av väldigt mycket och jag funderar på att testa denna metoden. Men hur använder man balsamet om man kör på denna metod? I Hela håret eller bara i topparna? Kammar man ut de efteråt?

arandeira
1

#9 När jag tvättar håret sköljer jag först det noggrant. Sen fördelar jag klickar av mitt tvättbalsam i hela hårbotten, sköljer händerna och drar igenom håret för att se till så hela hårbotten är täckt av Balsam. Sen tar jag mitt vårdande Balsam och kramar in i längderna. Efter det masserar jag hela hårbotten, jag tycker om massagen så jag håller på en stund haha. (Kom ihåg att massera, INTE gnugga. Gnuggar du är risken stor för att du sliter bort hår) Sedan sköljer jag ut allt ordentligt och avslutar med en kall sköljning. Klart! :D 

Förstår inte riktigt hur du menar att du kammar ut det? Jag låter aldrig Balsam ligga kvar i håret när jag är klarduschad. Om jag känner att topparna är torra kramar jag in lite Olja när håret är torrt.

[ellenhellstrom]
0

#10 Tack så mycket. Ska nog prova detta faktiskt.

Nä jag tänkte mer om du kammar håret efter duschen? Eller om du bara låter de vara helt tills de har självtorkat.

arandeira
0

#11 Oh, du menar så. Nej ABSOLUT INTE! Jag rör knappt mitt hår efter duschen. Hår generellt är ömtåligt när det är blött. Själv har jag skandinaviskt hår - väldigt fina och tunna hårstrån och det gör att mitt hår är otroligt ömtåligt när det ä blött. Jag kramar endast ut vatten efter duschen med handduk och sedan låter jag det självtorka. 

Jag kan varmt rekommendera BM till dig (Läste din andra tråd), läs på lockig.se och studera dina Balsam du har hemma, alt. köp nya. Metoden har hjälpt mig med alla mina hårproblem :)

arandeira
0

BM är funkar på rakhåriga också. Själv har jag inte lockigt hår och BM funkar iaf :3

claravincent
1

Bäst tror jag är om man låter det vara bara men det finns kosttillskott , gå till Apoteket eller hälsokost affär och fråga om hjälp :) Det tycker jag funkar bäst. Har inte läst tråden.