Svart till blont
Jag har haft svart hår i ett år men vill nu bli blond igen.. Fem blekningar, massa silvershampo och lila inpackningar senare är det fortfarande 'morotsfärgat' :l De är väl det röda som är svårt att få bort. Resten av mitt hår är platinumblont så det är väl det jag vill uppnå. Nån som har någon ide på vad jag kan göra?
låt håret vila!! alldeles för mycket för håret att stå ut med, tycker du borde gått till en frisör och slingat det istället för att slänga i blonderingar. eller slingat det själv och låtit det ta den tiden de tar!
#1 Nah, om jag skulle slingat det skulle det ju också vara blondering. Har ju faktiskt lyckats få det ganska ljust det är väl mest de oranga tonerna som vill sitta kvar och de brukar ju vara rätt svåra att få bort. Kan tillägga att jag har spritt ut blekningarna och låtit håret vila mellan varje, de var inte så att jag satt o la i blekning efter blekning fem gånger på samma dag ^^
blockering är 10ggr skonsammare om man gör det i en lugn takt. Så som du gjort nu så kommer du har tuggummi går tillslut. Men men ditt eget problem.
#3 …Men jag har blekt så mycket som jag behöver nu, och det är långt ifrån tuggummi utan ser faktiskt mer än okej ut ^^