Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 3106 ggr
Roonja
2

Bästa balsamet?

Bästa balsamet enligt er? :) Alla kan svara, men särskillt de som kör på Balsammetoden. Vilket funkar bäst att rengöra håret med och vilket gör det lenast? :)

Visa gärna bild på håret också! :)

[Teddies matte]
0

För mig fungerar Neutrals Balsam bäst som tvättbalsam, som vårdande Balsam har jag Tresemmé Naturals.

Cederin
1

Har precis bytt från Garant Såklart till L´oreal Elvital Volume collagen, det är en lila flaska som finns typ överallt. Lite dyrare att ha som tvätt men jag tycker det är värt det! Vårdande Balsam är nått jag söker efter just nu faktiskt. Har kört på Tresemmé jag också men vill ha ännu mer vårdande nu på vintern.

Medarbetare på Naglar och Hår

[Teddies matte]
0

#2 Säg gärna till om du hittar något bra vårdande Balsam, skulle också gärna testa på något ännu mer vårdande nu till vintern.

Cederin
0

#3 Just nu kör jag mitt vanliga med lite kokosolja i, det blir lite bättre :)

Medarbetare på Naglar och Hår

arandeira
0

Coop X-tra som tvättbalsam och Loreal Elvital collagen i längderna! 😍

Psycho Kitty
1

Jag prövade Balsammetoden, har spikrakt hår men inte glashår..jag valde Kevin murphy angel rinse. Doftar himmelskt med någon vaniljdoft! Riktigt underbar, och utan Silikoner och parabener. Rekommenderar starkt!

[Glitterregn]
0

Har Fructis Strength and Shine som tvättbalsam och Respons Avocado Oil & Shea Butter som vårdande :)

moizzz
0

jag har barnängen Balsam som tvätt Balsam och avocado oil and Seah butter som vårdande :)

Reise
0

Som tvättbalsam Neutrals, och mina inpackningar och vårdbalsam kommer från Dermorganic. Oslagbart, finns inget bättre. Bygger upp håret från grunden och ger fantastisk glans - lent är bara förnamnet.

De bästa vårdbalsamen är från Dermorganic, Mastey eller Edge - fast de 2 första är utan tvekan bäst.

[ellenhellstrom]
0

Är de någon som rekommenderar att använda tresemmè när man kör på Balsammetoden?

[Teddies matte]
0

#10 Jag använder detta som vårdande Balsam, fungerar bra, nu till vintern blandar jag dock i lite kokosolja.

[ellenhellstrom]
0

#11 okej! :)
För jag tänker inte köra på så påkostade produkter utan vill bara köra på ett Balsam. Tycker att tresemmè är bra och billigt.

Men tror ni det är de bästa om man inte vill lägga ut så mycket pengar?

[Teddies matte]
0

#12 Tvättbalsam är ju väldigt billiga och det kan löna sig att ha både ett tvättbalsam och ett vårdande Balsam. Att ha ett vårdande Balsam (Tresemmé Naturals är ett mer vårdande balsam) i hårbotten kan göra det tungt och fett, men du kan ju prova.

[ellenhellstrom]
0

#13 Förlåt att jag är lite trög.,, Men är de bäst att ha ett billigt, typ coop x-tra, i hela håret och sen typ tresemmè i topparna? Har aldrig gjort detta innan så vet inte riktigt hur de funkar.

[Teddies matte]
0

#14 Precis, i hårbotten funkar det oftast bäst med ett lätt tvättbalsam, de är ofta väldigt billiga eftersom de innehåller så få ingredienser, t.ex. Coop extra. Och sedan kan man ha ett vårdande i längder och toppar då t.ex. Tresemmé Naturals.

[ellenhellstrom]
0

#14 Tack så jättemycket för hjälpen!! :)

KesoMonstret
0

GPB Peppermint Conditioner, som jag bara använder med en schampootvål varannan vecka - innehåller proteiner och mitt hår är lite känsligt för allt för mycket proteiner. AVC annars.

[etsan]
0

Tvättbalsam är det bästa tycker jag coop änglamark Balsam normal. Värdande har jag wella Balsam normal, det funkar bra men håller på att leta efter ett bättre vårdande. :) jag kör alltså bm