Hår iFokus

Hår

Etikett: hårprojekt
Läst 9229 ggr
moizzz
8

Medel så håret växer fortare?

Min kompis sa att hon har sett något medel som man tar så växer håret en tio centimeter på en månad. Kan det ens fungera? Något ni skulle testa? Jag är ju desperat om att få mitt hår längre ;)

[Teddies matte]
3

10 cm? Nää, det är då inte riktigt möjligt. Dock finns det lite olika tillskott som kan få håret växa lite snabbare, ex. Priorin (extra), Silicea och Stora hårkuren.

[Etteiluj]
0

Jag är med desperat om att få längre hår o vill det ska växa 10 cm i månaden i x antal månader… Hoppas någon annan svarar som vet vad medlet heter, om det inte är en förmögenhet är det värt att testa

[Teddies matte]
2

#2 Vårda hålet väl, ät bra, massera hårbotten, motionera och sluta med allt sådant som är skadligt för håret. Det finns då knappast något som gör att håret skulle växa hela 10 cm på en ynka månad, det är att ta i lite väl.

bonowme
0

Tror det finns på apoteket, dock är det laxermedel i har jag hört. xD

/ Ellen Bajsnåmi

[Etteiluj]
1

Jag har förstört mycket med att jag försökte mig på Hemmablekning /blondering.. Som misslyckades så färgade håret, sen färgade håret igen… Allt detta på 2 dagar.. Så en blekning och två färgningar på 2 dagar… Håret var tonat innan blekningen med

[Teddies matte]
2

#4 På apotek finns t.ex. Priorin (extra), men håret växer då inte 10 cm på en månad av det.

moizzz
0

Nä tänkte väl själv att det inte kan vara möjligt ;) men hur funkar det bästa enligt er?

[Teddies matte]
0

#7 Jag har provat Priorin extra, håret växte snabbare och blev tjockare, men det tar nån månad innan man börjar se resultat. Annars tipsar jag också om Balsammetoden som ger en ett friskare hår och ofta får håret att växa snabbare.

moizzz
0

#8 Balsam metoden har jag börjat med precis, men har bara tvättat en gång helt utan Balsam så har liksom inte fått någon effekt på det än men funderar på något sånt där tillskott till håret så det blir långt snart :)

arandeira
3

Tror att ni har hört om ricinolja. Ska spräcka era förhoppningar direkt dock, det stämmer inte. Min kompis använde det i en period och sedan en period utan (med endast massage, ingen olja) och hennes hår växte lika snabbt båda perioderna. Det är massagen som stimulerar hårsäckarna, inte oljan. 

För att få sitt hår längre: 

Var snäll mot ditt hår, försöka att använda så lite kemikalier som möjligt. BM/WO/SLS fria schampon/Äggtvätt/Hemmagjorda schampon osv, använd vegetabiliska oljor i topparna, duscha sällan håret, MASSA massage, så lite som möjligt med värmetänger, ha håret uppsatt på olika sätt you get the idea. Alt. ta kosttillskott. Utöver det, motionera, ät BRA mat och var glad. 

Tror precis lika mycket på mirakelpiller för håret som för bantning, dvs inte över huvudtaget. Att tro att det är möjligt att få 10cm längre hår på 30 dagar är lika naivt som att tro att du kommer förlora 10kg efter ett gympass. Ursäkta för den bittra tonen. 

Ta hand om dig och du kommer se förbättringar ur varje aspekt av ditt liv :)

askan
0

Håller med #10! Sen om man vill ha jättelångt hår snabbt - varför inte satsa på hårförlängning eller kanske t o m peruk? =)

moizzz
0

jag har sett en annons här med riktigt hår som typ förlängning men jag har aldrig haft något sånt så jag vet inte om det är värt att köpa det om jag inte vet om det funkar på mitt korta hår :) tack för svaren

[Etteiluj]
0

12 - Menar du Rapunzel Hair Extensions ? Rapunzel är bästa ställer köpa hårförlängningar på, resultaten blir hur vackra som helst

moizzz
0

ok jag kollade på annonsen igen och såg att det bar en bluff men rapunzel var ett bra tips men ser inte det konstigt ut när man har hårfärlägning och har väldigt självfallet hår ner till hakan? det är alltså svårt att veta hur det ska se ut en dag till en annan men jag vet inte :)

[Etteiluj]
0

14 - det finns ju olika typer av hår… Finns rakt hår,vågigt hår och lockigt hår… Du kan ju välja att köpa rakt hår och sen platta det egna däruppe

Bettilusia
0

Var hittar man Priorin extra? Det finn bara vanligt priorin på Apoteket . Vad är skillnaden ?

[Teddies matte]
0

#16 Jag bor i Finland så här finns Priorin extra, finns det inte på apotek kanske man måste beställa det själv istället.

moizzz
0

#15 ja det funkar ju men tänker ju ändå spara ut mitt riktiga hår och då är ju inte det så bra. Men har funderat på peruk men på rapunzel finns det en klassisk som inte jag tycker är så jättefin men en festperuk tyckte jag var fin men den var ju väldigt billig 299 kr påverkar det hur den ser ut eller bara att den inte är gjord i riktigt hår? Den i riktig hår var alldeles för dyr för mig, jag är ju bara 13 år ;)