Vanlig fråga, men: Längre hår!
Har haft kort hår i snart ett år och jag tycker det är super, men jag vill spara ut nu för jag vill kunna sätta upp håret i 2 bollar på huvudet. Svårt att förklara, men googla typ "double hair buns" så kommer det nog upp, iaf:
Jag vill då att mitt hår ska växa snabbare, har sett massa sånna här trådar på iFokus menmen…. Har hört att det är bra att:
Dricka mjölk
Använda balsam
Skölja håret i kallt vatten
Äta banan ( tror det innehåller B-vitaminer)
Inte borsta när det är blött
Inte använda värmegrejer (dvs plattång, Locktång, hårfön o.s.v.)
Använda hårolja/inpackning
Äta nyttigt & motionera
Allt detta ger ju inte längre hår, men det stärker håret o.s.v.
Har ni några mer tips för att det ska växa snabbare? Och innehåller banan de B-vitaminer som behövs? Och funkar mjölk? Helt enkelt; funkar metoderna här ovan för att håret ska växa snabbare?
SUPERTACKSAM för svar!
Kramkram
Finns inget direkt som gör att håret växer snabbare :)
Att inte borsta håret när det är blött, är för att håret är "ömtåligare" när det är blött men påverkar ej tillväxten:
Likadant med det andra :)
Jag dricker mycket mjölk, motionerar mm men mitt hår växer ej fortare :)
Det är individuellt det växer :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Men KAN mjölk och t. ex. banan funka?
Någon annan som har svar? :3 Tacksam för alla jag får
Det är nog individuellt hur pass snabbt håret växer. Mjölk och banan har jag aldrig hört ska påskynda processen.
Massera hårbotten för att få upp blodcirkulationen kan ju påverka lite, sen finns det ju en hel del preparat på marknaden för just…längre hår. Hur dom funkar vet jag inte men har hört en del om spec. panto-3. 🙂
~mikkan
#2 Tvivlar på det, dricker mycket mjölk och en hel del banan själv så :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det som brukar funka för mig är att massera hårbotten. Jag har masserat min hårbotten varje kväll ca: 10min i en månad nu och det har växt 2 och en halv centimeter. Det är inte säkert att det funkar på alla, men det är värt ett försök😃
Mjölk och banan specifikt vet jag inte, men överhuvudtaget är det ju viktigt att äta så man får i sig tillräckligt med protein och näringsämnen. Kroppen prioriterar ju inte håret först, så om man äter för dåligt kommer ju inte näringen räcka till håret. Om man har en bristfällig kost kan man nog märka skillnad i hårväxten om man sen börjar äta allt kroppen behöver, men att det skulle göra jättestor skillnad med ett specifikt livsmedel har jag svårt att tro.
I övrigt är det bra att ta väl hand om det hår man redan har, speciellt topparna så slipper man klippa det ofta. Då får man ju längre hår snabbare än om man måste toppa titt som tätt.
Balsammetoden kan få håret att växa snabbare eftersom man masserar hårbotten en hel del. Själv har jag också testat Priorin extra som gjorde att mitt hår blev tjockare och började växa lite snabbare.