Hår iFokus

Hår

Etiketthårprojekt
Läst 9911 ggr
Wellcraft
3

Få riktigt rött hår

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill ha väldigt rött hår, inte mörkrött utan verkligen rött.
Hur ska jag gå tillväga? Har inte råd med frisör..

Min hårfärg just nu är den här

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Daje
0

Hejsan, jag hade knallrött hår ettag, köpte en sådan där färgbomb hos frisörn i nummer 500 eller om det var 600 fire red hette den iallafall, blonderade ner håret innan & jävlar vad rött det blev :)

[rumelle]
0

Blek det riktigt ljust först.

elinkw
0

De var ju jättefint precis som de var. 

Tycker inte du ska göra det rödare för de kan bli en ganska knepig process om du måste bleka. Att bleka bort röda pigment är inte det roligaste, jag håller själv på, har blekt 5 gånger och det ser fortfarande förjävligt ut och jag har tappat halva håret. Inte är det ens i närheten av "riktigt ljust" än heller.

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

Daje
0

Ett tips är mood ultablond, jag är jätte mörkhårig egentligen men körde den blekningen & vart näst intill vitt på en gång, ( har varit ultra blond innan jag blev rödhårig & testat många olika blekningsmedel & mood är den som faktiskt funkat bäst ) Vill man att det skall gå snabbare så lägg på folie & ha hårfön lite lätt över det hela. Men ha ej i blonderingen förlänge då kommer ni absolut tappa hår!

& den där färgbomben jag tipsade om kan man ha i hur länge som helst då det är både färg & hårinpackning i ett.

elinkw
0

Om du nu bestämmer dig för att bleka det för att kunna få en starkare röd så försök tvätta ur så mycket hårfärg som de går. Head & shouldes produkter är kända för att dra ur hårfärg.

Men som sagt är röda pigment riktigt svåra att bleka bort, det är lättare att få korpsvart hår riktigt blont än ett rött hår.

Kan tillägga att jag också använder mood och mitt hår är jätteorange och väldigt förstört, skulle jag bleka en gång till så skulle ja inte ha något hår kvar.

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

moizzz
0

Måste bara säga att ditt hår är riktigt snyggt som det är enligt mig ;)

KaiPon
0

Är det typ så rött du vill ha så är antagligen enda tipset jag har att bleka sen slänga i Manic Panic/Stargazer/Directions/Speciall Effects hårfärg. DOCK måste jag säga så är det semipermanent färg, så det går ur efter ett tag. Annars vet jag inte riktigt.

(Det är jag på bilden. Jag har Manic Panic färgen av nyansen vid namn Red Passion i håret. Har även haft Pillarbox Red tror jag den hette. Båda blir väldigt röda)

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Alex
0

Som alla säger är det blekning som gäller. Dock gör det ju inget om det är röda pigment kvar i håret eftersom du ska ha det rött igen, du måste bara få det ljusare. Dock måste jag säga att det är lite synd, för färgen du har nu är ju helt fantastiskt snygg!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst