Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 3572 ggr
Gasoline
2013-12-05 18:23
0

"Plötsligt" mjäll

Jag har "plötsligt" fått Mjäll, har aldrig haft det förut. Mig veterlig har jag inte ändrat något i mina hårrutiner, mer än att jag försöker tvätt håret mer sällan (1-2 ggr i veckan). Kan det ha med det att göra? Vad kan jag göra åt problemet?

KesoMonstret
2013-12-06 08:05
0

Köp bara ett dandeuffs schampoo och använd x antal gånger. Mjäll kan komma av sig själv, helt naturligt. För du gör dig av med så mycket hud och det byts ut. Samt om du kliar mycket. Kan ju vara så att när du tvättar mer sällan så ligger ju alla döda hudceller som skulle lossnat kvar och bygger upp

Gasoline
2013-12-06 09:08
0

#1 tack för ditt svar. Ja, då kanske det beror på att jag försöker tvätta håret sällan, jag får helt enkelt sluta med det och se om det går över. Annars får jag kolla upp schampot du tipsat om.

fridafrelander
2013-12-06 21:23
0

Har också blivit drabbad av Mjäll förut, och hade det väldigt mycket när jag var liten. Har läst hur mycket som helst i böcker och pratat med frisörer, har till och med funderat på att kontakta läkaren. Läste mycket på typ mjäll.nu och andra sidor. Men fungerade sisådär. Kanske fungerar för andra men inte för mig.

Bästa tipset jag har att komma med är köpa naturliga produkter! finns typ mycket från marocko och grejer som hjälper mot Mjäll. Googla! :)