Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 5736 ggr
The Idizen
0

DIRECTIONS HÅRFÄRG

Hej! Jag hade tänkt göra DIP DYE i någon fin färg. :)

Hittade då sån här: http://www.bluefox.nu/directions-harfarg-lavender-p-282-c-195.aspx

Har lite frågor, en del är kanske svåra att svara på ifall man inte har testat den men ja …

* Hur många tvättar håller den?

* Det står att den inte ska vara skadlig för håret, kan det verkligen stämma? 

* Är det svårt att göra Dip Dye? Jag har aldrig färgat håret tidigare så hehe ..

* Är det svårt att få ut färgen jämnt? Asså tänkt om man missar några hårstrån .. hur blir det då? haha

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Afturelding
1

De håller olika beroende på hår, men även nyans. De som har fäst bäst på mig genom åren är lila, rött och grönt, och de har då hållit c.a 3-4 veckor. Men ska du bara göra dipdye så kan du spara färgen som bli över och fylla på vartefter.

Ja, det stämmer att de inte är skadliga för håret. De är i princip som färginpackningar fast med mycket mer pigment.

Och nej, det är inte så svårt. Men känner du dig osäker så kan du kanske be någon om hjälp? 🙂 Kamma igenom håret med färgen i så blir färgen jämt fördelad.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

The Idizen
0

#1, okej tack! :D <3 Mammas kompis ska hjälpa :)

KaiPon
0

Som sagt, beror på hår och hårkvalitet. För mig så höll den inte alls länge, precis som Stargazer, och Manic Panic håller ganska länge för mig. Men jag har kompisar som använder Directions för den håller längst/ger bäst resultat på deras hår. Är det första gången du använder Directions eller liknande Färger?

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

elinkw
0

Sån här färg fastnar bäst på blekt hår, är håret helt obehandlat så tror jag inte att det kommer sitta speciellt länge . Min vänn använder också Directions och färgen fastnar inte alls i hårbottnen på henne.

Och nej, Directions är en toning så de är inte alls skadligt för håret. Lycka till!

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

The Idizen
0

Tack för alla svar! Detta är första gången jag färgar/tonar håret i hela mitt liv så det låter som om det är bra att börja med. :)

[Kittypurrpurr]
0

*Det beror på. Ju ljusare du tar ju fortare går den ur. Jag har aldrig varit med om att en hårfärg går ut helt FÖRUTOM pastel rosa då jag använde hårspray på det.

* Jag har haft i Direction, stargazer och Manic Panic hårfärger i håret medan jag sovit så ja det stämmer. Läst att det är som inpackningen plus att jag köper tex en mörk lila som jag blandar med vit Balsam. Ju längre man ha i desto bättre trots det står 15-30  min.

* Nope. Applicera där du vill ha det och skölj ut dock kan färgen du sköljer ur färga sig på håret du inte vill färga (bara hänt mig om jag blekt hela håret då blekt hår suger åt sig färg otroligt mycket Såklart!)

*Massera och gnugga in färgen i håret. Missar du och du ogillar det färga om det. Är ju som sagt inte skadligt!

Du har säkert redan färgat dig men kanske andra som söker svar och ju fler svar ju säkrare blir man!

The Idizen
1

Ja, jag har färgat nu. :)

KaiPon
1

#7 Får man fråga hur det blev? :)

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[etsan]
1

#7 en bild kanske? :)

The Idizen
0

Han inte ta någon bra bild .. Idag när jag tvättade håret åkte allt ur. :( Hmm får färga om igen då grr

elinkw
0

#10 Som sagt så fäster den här färgen bäst på blekt hår. Så de kan vara en fördel att bleka det först.

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se