Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1115 ggr
emeliiiiieee
0

Inpacking - före eller efter balsam?

Hur gör ni som använder hårinpackning, har ni den före eller efter balsamet? Jag har alltid min efter men nu har jag hört att man ska ha den före balsamet?

bonowme
0

Jag använder bara Balsam, men förut hade jag alltid inpackning i topparna och sen Balsam lite högre upp i håret.

Men vad vet jag, jag är liksom inte den som bryr sig om sitt hår så speciellt mycket. Det händer ibland att man rycker bort tovor ur håret så man blir lite skallig, haha. 😂

/ Ellen Bajsnåmi

[rumelle]
0

Har frågat ett par olika frisörer som båda har sagt att inpackningen ska göras före balsamet, så jag kör på det.

mikkan01
0

Före 🙂

~mikkan

Alex
0

Man ska ha i inpackningen före balsamet eftersom schampot "öppnar upp" hårstråna och balsamet "stänger igen" dem. 🙂

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

emeliiiiieee
0

Jo men inpackningen stänger ju hårstrået mer än Balsam så då har ju inte balsamet nån verkan? :/ Vad svårt, får höra med min lärare imorgon. Var bara intresserad av hur ni gjorde

Alex
0

#5 Det går alldeles utmärkt att använda inpackningen istället för balsamet, men för att få bästa effekt av inpackningen ska du ha i den efter schampot. Sen gör egentligen balsamet minimal effekt efteråt, det kan vara om man behöver hjälp att få ur överbliven inpackning för att undvika att håret blir flottigt som det kan vara bra, annars går det lika bra att skippa det. 🙂

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst