Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 813 ggr
annie-ess
0

blekning / orange o vit

Tänkte bleka mitt svarta hår sen, och jag vet med mig att det kommer  bli vitt i botten och orange i längderna.. 
Då undrar jag, kanske man kan när man börjar bleka börja med att lägga blekningsmedlet i längerna, låta de verka lite längre, å sen ha blekmedlet i botten? Hur gjorde ni? 

Sen när jag då ska lägga i en brun färg (vill ju bli brunett) kanske jag ska ta en jäkligt ljusbrun? Eftersom att håret kommer vara orange blir de FÖR mörkt om jag tar en mellanbrun färg?

emeliiiiieee
0

Köp en avfärgning på t,ex kicks. Låt den verka ett tag(som det står).. Har du någon utväxt skulle jag börja lägga i längderna och låta det verka tills det är runt 10 min kvar av verkningstiden och då lägga i bottnen. Har du ingen utväxt så lägger du i hela håret på engång.

Sen hade jag tagit en ljusbrun toning och lagt över hela håret. Anledningen till varför jag hade valt en toning är för att den sitter bättre på ljusa hår.  Köp den då hos frisören så du får bra grejor.

annie-ess
0

tack för svar :) en tanke jag hade förrut var att när toningen försvinner ur håret, kommer det blonda komma då eller? för en blekning är permanent? jag menar jag är ju brunett naturellt..

emeliiiiieee
0

#2 En toning försvinner inte från ljusafärgade/blekta hår. Utan det är bara det att en färg kan glida av hårstrået efter några dagar medans en toning sitter kvar. Men jag hade kört på en färgbomb med för säkerhetsskull.. Färg 513.