Vågtång?
Har idag köpt min första vågtång! Men hur gör man? hur lång tid törs man ha tången mot håret utan att bränna det?
MVH Erika :)
Vad står det i bruksanvisningen?
Jag tror de är olika från märke till märke. Och vilken hårtyp det är på.
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/

O bruksanvisningen står det bara att den ska användas av kunnig person eller med övervakande utbildad person. Inget om tider osv. Hittade inget bra på youtube heller som visar hur man gör :/
Vad för märke och modell är det? :)
#2 Okej. Det är ju lite konstigt. Till min Locktång så står där tider om jag inte minns fel.
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/

#3 Professional Series heter den. Köpt på Rusta så ett inte alltför känt märke antar jag.
#5 Jag hitta inget när jag sökte på google. Utan det kom bara upp surfbrädor(små) och köksredskap.
Men mitt tips är att testa dig fram. Börja med några sekunder och sen öka nästa gång om du inte märker något. Om du testat så testa inte på samma tuss i håret hela tiden utan byta!. Be din mamma vara med första gången för att vara på den säkra sidan.
Och sen som jag sa innan: det är lite olika beroende på hårtyp också. Själv har jag tjockt hår och långt hår så för mig krävs det lite längre är för en tunnhårig person.
/ J

Ok. Tror jag kör på en lägre värme också första gångerna :)
Ja de blir nog bäst . Om du har tunnt hår ska man oftast ha de på lägsta värmen till att börja med i alla fall . :)
Lycka till! :)
/ J