Din hårfärg genom åren
Älskar frisyren du har i bilden när du är väldigt blond! Hade något liknande för några år sedan och trivdes väldigt bra i det, men det var för mycket jobb med styling och jag är lat haha.
Själv har jag alltid varit brunett. Olika nyanser av brunt beroende på vilken tid på året det är. Allt från chokladbrun till mörkblond. Älskar min hårfärg på vintern när jag är som mörkast, och gillar den sisodär på sommaren haha. Men jag orkar inte färga och vill inte heller slita mitt redan sköra hår x).
1" tack, men jag har inte stylat de där, de lägger sig så ibland. bra hårdag kanske hehe.
jag trivs i långt hår så håller på att spara ut:)
#2 Haha, lyckost! Mitt hår är så sjukt mjukt och vill helst ligga rakt så var tvungen att platta ut det ganska mycket + en halv flaska hårspray för att få det att stå ut.
Efter att jag gav upp med den frisyren har jag också börjat spara ut mitt hår, älskar långt hår! I början gick det väääldigt långsamt och var tvungen att klippa det hela tiden för det blev så slitet. Sen började jag med BM och nu växer håret som ogräs. Är nere vid skulderbladen idag men vill ha ner till BH bandet. Längre än så tror jag inte att min hårkvalitet räcker till :(
3# åh avundsjuk vill med ha långt hår, jag har annars halvlockigt hår, kan visa bild hur mitt hår annars ser ut och så vill jag få det igen:)
känns trist att klippa de redan korta håret men måste ju få bort det slitna topparna, för inte snyggt att ha långt ovårdad hår-
#5 Förstår det, du har verkligen jätte fint hår!
Ett tips om du inte vill klippa mer än nödvändigt (Jag vet hur trist det är när man går till frisören och sedan kommer därifrån med bra mycket kortare hår igen) håll koll på vad som är slitet och vad som är torrt. Om det är torrt och sprött behöver du inte klippa av det utan bara ge det lite kärlek och sedan bör det inte se så risigt ut. Om det är slitet så ja, då måste man ju tyvärr klippa bort det för att inte hela hårstrået ska bli förstört.
När jag får lite mer längd och mina etapper vuxit ut ska jag köpa egen sax så jag kan klippa håret själv. Hårstrå för hårstrå som är skadat, istället för att klippa bort allt. 👍 Nu är det fortfarande för kort för jag ska kunna se och hålla koll på håret helt själv :/
6# du har väll ner till skulderblanden nu:)? det är ju inte kort, haha!! men allt är ju relativt.
ja klippa topparna själv är faktiskt smart, för många frisörer klipper oftast mer än man vill och då känns de som håret aldrig växer
#7 Jo, jag har ner till skulderbladen, men har etapper från när jag var korthårig. Så mina kortaste etapper är lite längre än öronlängd, tror jag. De etapperna är svåra att hålla koll på själv, om allt hade varit lika långt som de längsta delarna i mitt hår hade jag kunnat klippa själv idag. :p
Precis! Jag försöker klippa mig så sällan som möjligt. Sista jag gjorde det var i september och tror att jag kommer göra det igen i januari, inte säker, får se om håret är i behov av toppning då eller inte :)