Bra plattång till lockigt hår
Jag ska köpa en ny plattång, men jag vet inte vilken jag ska köpa. Jag har ganska tjockt hår med naturliga lockar.
Jag vill helst att den inte ska ha för kort sladd och den ska inte heller ta lång tid på sig att bli varm.
Så nu behöver jag tips på en bra plattång 🙂
Hälsningar Lurvas11
Har själv använt GA.MA (tror dens tavas så) och den blev varm fort och så men sladden sög (roterade inte så plattången gick sönder efter ca 3 år pga av sladden) och plattorna var för små…
Sen har jag haft en från melissa som var kass!
Nu har jag en rosa jag köp från japan…kommer inte ihåg märket men den har i alla fall roterande sladd och det är såå mycket bättre!
Tycker du ska gå och kolla i affärerna efter en plattång med stooora plattor, roterande sladd och som kan bli väldigt varm (helst fort) . Sen spelar märket ingen roll så länge allt det där fungerar :) Tror dock du kommer få pröjsa i alla fall 500-600+, men den ska ju hålla i flera år efter det :)
Puttar upp 🙂
Hälsningar Lurvas11
Jag ÄLSKAR GHD. Världens bästa plattänger enligt mig. Blir varm fort, roterande sladd och sen att dom oftast är snygga är ett stort + . Jag som frisörelev har haft kunder med lockigt hår. Då har jag plattat med denna och då har det blivit spikrakt på första plattningen. Sen att prisklassen är uppåt 2000kr är det bara värt! Min har hållit i flera år nu.
Jag har GHD, det bästa köp jag gjort. Haft den i några år och den funkar jättebra på mitt lockiga hår! =)
GHD är oslagbart!
Okej, de verkar bra🙂 Tyvärr måste jag betala den själv och kan därför max betala 600-700 :/
Är inne på att köpa den som jag länkade till i #2, eftersom att jag provat den förut :)
Hälsningar Lurvas11
Jag var väldigt nöjd med min Ga.Ma innan jag testade en GHD :) Ga.Ma är fortfarande BRA, men GHD är ändå bäst. Jag har testat 10-20 olika plattänger genom åren eftersom jag har superkrull (mörkt, torrt, ickesvenskt, svårtämjt), men gick alltid tillbaka till Ga.Man (som dessutom var min första och fungerar lika bra än idag).
Om du har en plattång som går att använda just nu, så tycker jag att du borde spara till en Ga.Ma eller i bästa fall GHD, för det lönar sig verkligen i längden :) Eleven brukar ha rea då och då, så håll utkik där!
Bara ett tips köp INTE bosch (stav) curl and straiht buissnis (stav är inte så bra på att stava) för den har jag jag har nästan helt rakt hår och när jag plattar det funkar det knappt
#8 Min frisör tipsade också om Ga.Ma och GHD, dock har jag inte råd att betala så mycket och plattången jag har nu fungerar inte 🙂
#9 Okej :)
Jag har nu köpt plattången, men inte använt den. Ska tänka lite till och kanske prova min kompis en gång till.🙂
Hälsningar Lurvas11