Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1677 ggr
Ribessa
2013-11-12 22:48
0

Kall ton?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Jag har ett väldigt mörkt brunt hår, inte svart, men nära inpå. Jag undrar om jag kan på något sätt fixa det?

ex såhär; 

http://weheartit.com/entry/86150390/via/ehrelle

Bifogar en bild på mitt hår här

Ribessa
2013-11-12 22:49
0

Oj, nu skriver jag helt tokigt. Jag undrar ju såklart om jag kan fixa en riktigt kall ton på håret, som på bilden ungefär. Haha!

Lia
2013-11-12 23:04
1

Ska du ha kallare ton än det du har nu? För i min mening så har bruden i länken mycket varmare ton än dig. Men det är bara min uppfattning utifrån två bilder.

Ribessa
2013-11-13 20:58
0

Jag kanske är färgblind haha! Nejden när jag ser hennes hår ser jag mot lila hållet, och jag tycker även att det känns lite grått, även om jag ser det varma du säger. Min första tanke sa kallt, men nu kan jag inte beskriva tjejens ton alls haha, förutom att jag älskade den!

Lia
2013-11-13 21:02
0

#3 haha, okej! x) Jag har nästan samma hårfärg som hon på bilden. Jag vet inte hur du gör med färgning, men jag färgar mitt hår svart, och efter ett tag bleks det och blir typ sådär ^^ Fast det beror ju delvis på vilken färg man har under också. Och hur länge man vill vänta :P

Ribessa
2013-11-13 21:04
0

Jag har färgat håret svart många gånger förr men är inte intresserad av det nu ;) tänkte mer lägga in en slags ton för att få likt den tonen hon har. Nog mörkt har jag, bilden är dock väldigt ljus och mitt hår ser ljusare ut ;) svårt det där haha

Lia
2013-11-13 21:08
0

Ja, det är antagligen det som är problemet! Saken är ju den att om man redan har svart eller röd färg i håret så absorberar den en toning väldigt dåligt. Så om du skulle tona någon brun färg så skulle antagligen bara partier bli bruna och resten svartaktigt.