Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 1135 ggr
bellisan
0

raka allt?

Om man rakar av allt hår och då menar jag exakt allt, kan håret bli tunnare eller det blir exakt som innan man rakade det?

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

• Paul Walker
Lia
0

Nu spekulerar bara jag, men anledning till att man blir tunnhårig skulle jag förmoda vara pga rötternas skick. Rakar man håret så förändrar man ju inte den faktorn. Så jag TROR absolut inte att det skulle förändra till det negativa.

bellisan
0

#1 Aha för jag vill verkligen bli av med mitt tjocka hår.

• Paul Walker
ru4real
0

Det förändrar inget, eftersom du inte når hårsäckarna. Det hår som vi har är ju egentligen döda hudceller som pressas ut ur hårsäckarna och det kan inte förändras av rakning eller klippning. Det är en myt. Däremot känns nog stubben hårdare än när det är lite längre.

claravincent
0

#2 när jag var liten ville inte jag heller ha tjockt hår, nu har jag ändrat  mig och inser att man är lyckligt lottad. Det är många som vil ha ditt tjocka hår. :)
Varför vill du bli av med det? :)

bellisan
0

#4 jag kan typ inte göra några frisyrer för håret är för tungt och sen vill jag färga det blont men har hört att håret ser lätt fettigt ut om man har tjockt blont hår vill nog helt enkelt bara bli av med det

• Paul Walker
[Lilyz]
3

Du kan gå till en frisör och be hen att tunna ut håret åt dig så det inte känns lika tungt 🙂

claravincent
1

Okej :)
Annars kan du bara gå till en frisör och få det tunnat😉

Lia
0

Jag har haft nästan alla tänkbara hårfärger och har själv väldigt tjockt hår - och jag kan direkt säga att det inte ser fetare ut om man har mörkt eller ljust hår! Det är klart olika från en person till en annan. Någon annan kan ha mycket fetare hår än mig. Men om samma person provar dessa två olika Färger så gör det ingen skillnad i hur det ser ut, i alla fall inte i min uppfattning. Jag trodde också att det skulle bli så, men där hade jag fel.