Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 7411 ggr
emeliiiiieee
0

Färga hår med löshår

Har en liten fundering, det är så att jag satte i keratinslingor idag men jag har länge tänkt på att färga håret till brunt(är platina nu men har tröttnat nå fruktansvärt).. Kan jag färga håret mörkbrunt med keratinslingorna i? Det är min första gång med keratin. Och jag har för tillfället inte råd att gå till frisören…

[dynamitella]
0

Det är alltid riskabelt :) 

Dels så suger ditt hår och löshåret inte lika mycket färg kanske, och blir olika nyanser. Sen kan färgen luckra upp fästena. Också kommer ditt hår vara ojämnt i färgen när du sen tar ut slingorna. Så du kommer behöva färga om det sen.

Men det har också varit många som färgat med slingor i. Så det ska inte vara omöjligt om det görs rätt.

emeliiiiieee
0

#1 men om jag nu vågar mig på att färga, kan man lägga färg på fästena då? För enligt hon som jag satte i håret hos kan man lägga blekning på fästena och Balsam utan att dom luckras upp då hon gjort det massvis av gånger.. Men jag vet inte jag.

Djurälskaren87
0

jag färgade min utväxt när jag hade keratinlöshår men försökte undvika fästerna så mycket jag kunde, men fick även färg på dom utan problem men då hade jag haft löshåret i två mån så vågade chansa mer;)

men är de äkta hår så skall man kunna färga det som vanligt, tänk bara på att håret kan bli väldigt torrt efteråt så ha i mycket Balsam i längderna.

emeliiiiieee
0

#3 Det är äkta hår så det ska ju inte vara någon fara så. Det är väl mest att jag är rädd för att löshåret ska bli annan färg än mitt vanliga eller att fästena ska lossna. :/

Djurälskaren87
0

att fästerna skall lossna är nog inga problem om dom är bra insatta. ja med färgen vet jag faktiskt inte då löshåret faktiskt är l ö s hår så vet jag inte hur den tar upp färgen,kanske du måste ha en mörkare färg för längderna än du har i ditt vanliga?

[dynamitella]
0

Mina fästena lossnade direkt när jag använde shampo eller Balsam på dem. Så det är en kvalitéfråga med vaxet.

Djurälskaren87
0

6# då var de inget bra kvalite;) jag använde dock inte Balsam på fästerna men shampo använde jag på fästerna men gnuggade aldrig in de utan mer strök på de, tycker de kändes som håret verkligen blev rent då också om man tvättade mellan och på fästerna.

[dynamitella]
0

Absolut inte :) kasst skit. Håret höll i 25 dagar bara innan det blev som svinto också.

Djurälskaren87
0

8# gjorde du de på salong? gud va tråkigt, kasta pengarna i sjön liksom..

[dynamitella]
0

Nej, det var en sån riktigt "källarfixare". Någon brud som gjorde det i sitt kök, med en cigg i handen och en aggressiv rottweilerhund på golvet intill. Otrevlig upplevelse :(

emeliiiiieee
0

#10 Usch vad hemskt att höra :/