Håravfall
När jag var yngre hade jag långt, fint och väldigt tjockt hår, men de senaste åren har håret blivit allt skörare och jag har börjat tappa rätt mycket hår och blev tvungen att klippa mig ofta eftersom det fort blev slitet också, efter att jag började med BM blev håret friskare och jag har nu snart lyckats få så långt hår som jag hade när jag var yngre, behöver klippa mig ytterst sällan numera, men, jag tappar fortfarande hår. Har testat på en kur med Priorin Extra och åt det några månader, då tappade jag mycket mindre hår, men eftersom man inte skall äta dem för länge i sträck så har jag nu pausat/slutat, men nudå? Försöker äta bra och tar vitamintillskott.
Några bra tips eller idéer? Något som kan vara fel?
Hej!
Jag tappade också mycket hår förut (tappar väl lite nu med, men anser det i en normal mängd). Jag åt precis som du priorin förut och det fungerade jättebra. Nästan direkt när jag slutade med priorin började jag äta efamol för att stabilisera hormoner och se om det kunde hjälpa med min hy. Tror dom har hjälpt med håret också då jag fortfarande inte börjat tappa massa hår igen (har inte ätit priorin på ca 2 månader). Vet att efamol kan hjälpa mot håravfall pga att det balanserar hormoner. Kan vara ett tips om du vill testa 🙂
Finns ex här: http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/efamol
Annars finns ju Silicea original kapslar som ska vara bra för håret och håravfall
Stress och nedstämdhet kan ju också påverka mycket. Tror att hårfärg kan påverka också?
Efter lite funderande tror jag mig veta vad det beror på, hormonrelaterat, skall ta och beställa en läkartid och hoppas på att jag slutar tappa så mycket hår.
Gör det, kan ju vara värt att kolla upp det liksom :)
Zinkbrist (t ex orsakad av kopparspiral) kan orsaka håravfall. (SJälv drabbad) Jag gjorde en hårmineralanalys som kunde bekräfta rätt högt koppar, och en zink/kopparbalans som var allt annat än i balans… Tog ut spiralen, undviker kopparrik föda och äter mer zinkrikt - och tappar nu mindre hår! (5 mån senare) . Zink förbrukas även i mängder vid stress, det är därför man ofta tappar mer hpr när man är långvarigt stressad. Lycka till!!
#5 Spännande om zink och koppar! Har själv kopparspiral och är inte särskilt inläst på zinkrik mat. Måste kolla upp detta!