från rött till blont
Jag har bestämt mig för att färga mitt hår rosa, därför måste ja först bleka det blont, en blond färg som skiftar lite i gult duger.
Från början innan jag började bleka hade ja typ rött/violett och nu efter fem blekningar så är det fortfarande väldigt orange.. Väldigt slitet är det också och jag har nog tappat ungefär halva håret (vilket man får räkna med om man börjar bleka ett redan slitet hår).
Ja har hört att man kan lägga i en asking ton i håret för att få bort de röda pigmenten, men hur gör man?
Ni som fått erat röda hår blont får gärna berätta hur ni gick till väga, vilka blekningar ni använde och hur många.
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
när jag skulle gå från rött till blont använde min frisör avfärgning. Det ska ta bort röda pigment men inte vara lika skadligt som blekning. Jag var ju såklart tvungen att bleka det efter det också, men när jag gjorde avfärgningen hade jag ganska mörkt hår. Jag vet inte hur många blekningar, men 3/4 stycken ungefär. Märket som har blekt bäst tycker jag är mood. Det är även den billigaste. Sedan en massa silverschampo på det.
Hej! Jag blekte håret från typ blodrött till blont för ett par år sedan.
Jag blonderade håret ca 3,5 ggr först. Hade en blekning som heter "Ultrablond" av märket Scandinavian Mood. Då blev mitt hår ljust, men hade fortfarande en gul ton. Då färgade jag över med en askblond färg. Tror också den var från Mood, en nyans som heter "ljus askblond". Då syntes inte det gula sedan utan blev mer normal blond.
Om ditt hår är väldigt orange kanske det inte hjälper helt dock, man kan neuralisera en ljus gulaktig ton med en kall färg men kanske inte täcka över om det är för mycket röda pigment kvar. :/
Har aldrig lyckats få bort de röda pigmenten med blondering eller avfärgning.
Det jag gjort var att färga mig mörk ett par gånger och sen gått på blondering , under en lång period.
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
#4 men röda pigment är fortfarande de första pigmenten som kommer fram, även efter mörkt hår