Balsam metoden + löshår ?
Hejhej har gått och kärat ner mig i era fina hår ni fått av Balsam metoden <3!
MEN när man har löshår ska man inte använda Balsam nära fästena då de kan glida lättare . Någon som har erfarenhet av löshår och samtidigt använt BM ?
Jag klarar knappt att kolla mig i spegeln utan löshår då jag har så tunt och flygigt hår :( haha därför ja frågar ..
undrar detsamma!!! tycker löshåret blir bra men sitt egna hår får man ju bara använda shampo på och då känns de torrare än löshåret…
puttar 😃 nån måste väl testat ? :)
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Du kanske borde skriva vad du har för löshår?
Använder du clips så funkar det givetvis. Men de är ingen bra idé att köra på Balsammetoden om du använder löshår med keratinfästen.
Jag hade löshår som var fäst med keratinvax och mina ''fästen'' sprack/löstes upp så det var bara att ta ur det
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
tror hon har keratinvax då hon skrev att man inte ska ha Balsam för nära fästena då dom kan glida ner
jag kör på micro ringar =) keratin förstör håret
7# nej de gör de inte om man sköter de rätt
jo , fråga de som sätter i och är seriösa , de flesta slutar med keratin slingor just för att de sliter på håret där fästet suttit . Allt sliter men keratin är värst :)
#9 Kan garantera dig att microringar sliter mer än vad keratin gör!
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
min bästa vän är frisör och har jobbat med alla insättningar av löshår och keratin är den mest skonsammaste metoden just nu. sköter man det rätt så skall den knappt slita någonting alls på ditt egna hår. visst bildas de stora tovor så kan de slitna på ditt egna hår när man tar ut löshåret men som sagt sköter du de rätt så är de helt underbart.
har själv den metoden och de sliter inte alls på mitt hår. men det är mycket jobb med de men det är de värt.
Jag använde microringar och jag kommer aldrig sätta i det igen. Jag tappade nästan allt hår bak och fick klippa det superkort. Jag kör på clips nu för tiden och eftersom man sätter i och tar ur dom när man vill fungerar det såklart jättebra med balsammetoden 🙂