Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1408 ggr
Alfina
2013-10-31 22:26
0

MSM pulver

Någon som provat? Vad tycker ni växer håret fortare av det?

Chamy
2013-11-03 10:52
1

Det är många som får allvarliga biverkningar av överkonsumption på MSM, så om du funderar på att köpa det bör du koll upp det både en och två gånger innan du använder det. Det beror ju såklart på om du funderar på att använda det invärtes eller utvärtes, men vilket som bör du kolla upp det. 

Det luktar tydligen starkt av ruttna ägg, och lukten ska vara svår att få ut håret om man använder det utvärtes. Frågar du mig så är det inte värt det för vare sig invärtes eller utvärtes.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Alfina
2013-11-03 13:28
0

Har läst mycket om det men kan inte hitta någonstans att någon skulle fått allvarliga biverkningar av det. Det jag kan hitta är att man kan få lite huvudvärk, och magont i början. Vart har du fått den informationen ifrån?

Chamy
2013-11-05 23:51
0

Många får mer än bara lite huvudvärk. Söker man på hårforum är det många som tar det för att de vill att det ska skynda på hårväxten, och jag har vid ett flertal tillfällen sett vittnesmål om migränanfall, diarré och illamående. 

Ämnet är inte giftigt, men som med allt annat så är alla människor mer eller mindre känsliga för det som de stoppar i sig. Det avråddes även från att konsumeras av gravida kvinnor, och det i sig är ju en liten varningsklocka, dvs det är inte helt smärtfritt i alla situationer.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus