från röd till brun
jag behöver lite hjälp D:
Jag är lite rödhårig nu, alltså inte knallröd utan mer en urtvättad röd skulle jag vilja kalla det. Är trött på att det blir att se urtvättat ut så snabbt så tänkte färga över till mörkbrun igen nu.
Jag hade en färgförpackning hemma som heter brunsvart, och jag vet inte om det antingen är smart att använda en så pass mörk färg så att den faktiskt täcker det röda, eller om det kommer bli För mörkt när mitt hår är lite ljusare nu.
Tror ni att en färg som heter brunsvart blir enbart svart över ett hår som inte är supermörkt innan?
För isåfall kanske det är bättre att jag köper en färg som heter mörkbrun istället. Men då är jag osäker på om den verkligen kommer täcka det röda.
jag känner inte för att gå iväg till nån frisör, så skulle uppskatta svar :)
så här ser mitt hår ut nu - ute i solljus (och nej jag hittade inga bilder där jag såg normal ut så ni får stå ut med smileyansikten XD)
Jag har använt en färg kallad "brunsvart" en gång, har brunt hår annars också, men inte så mörkt brunt utan lite ljusare. När jag färgade det med detta blev det väldigt mörkt, nästan svart. Hur pass mörkt vill du ha det? Om du inte vill ha väldigt mörkt kanske det är smartare att använda en mörkbrun färg istället.
#2 Är det du på bilden? Eller har du fått lov att låna den av fotografen?
# 3 haha jaa det är jag och min kompis, så du behöver inte oroa dig att jag snott någon bild…