Hår iFokus

Hår

Etiketter: färgblekningtoning
Läst 3834 ggr
ewelines
0

från blond till röd! Hjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag har nu tröttnat på mitt tråkiga blonda hår och att färga utväxten hela tiden/i princip alltid ha utväxt! Har färgat mycket innan, svart - blont, blont - brunt igen osv så haft de relativt slitet men har nu bestämt mig för att färga det rött efter lång vila och att ha varit blond länge! (Skönt med lite förändring!)

Så nu är min fråga hur jag ska gå tillväga? Vilka märken är att rekommendera? Hur många färgningar? Färga en färg först sen rött? I DON'T KNOW! Så efterfrågar alla tips och förslag kring detta :-)

Postar en bild på min nuvarande hårfärg i detta inlägg (har även en rätt lång utväxt nu som ej syns på bilden)

ewelines
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna färgen vill jag ha :)

[Teddies matte]
0

Kanske Henna vore något?

ewelines
0

#3 Visste knappt vad Henna för håret var innan du skrev de! Men har läst lite om det nu :) Det verkar ju himla sunt och bra för ett redan lite slitet hår som jag har men enligt de jag läst kanske de tar ett tag/man vet inte riktigt hur det blir i nyans och blir därför kanske svårt att få de så mörk rött? iaf direkt?

[Teddies matte]
0

#3 Man kan ju blanda med andra ingredienser för att ändra färgen, ex. med Indigo. Här finns bra recept och tips på denna sida; http://www.hennabutiken.se/hur-gor-man/recept-o-tips

Clementinbarn
0

Henna är jag osäker på om den kommer ge den mörkröda färgen du är ute efter! 

Det bör gå bra att lägga i en mörkröd på det blonda men annars går det även bra att lägga en mellanbrun eller mörkare brun och sen lägga en röd på 🙂

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

ewelines
1

#5 Ja, jag kände lite så med!

Då chansar jag nog och testar med det! Får hoppas att mitt hår tar upp färgen ordentligt och inte är för dött ;) Jag får återkomma med resultat!

Tack för svar!🙂

[Tilde]
0

Jag färgade den! Var också blond (eller är naturligt) och ville ha exakt samma nyans som du. Tog L'oreals casting creme gloss i Mahogany och blev supernöjd! Dock bleks det väldigt snabbt eftersom det bara är en toning. Nu är det mer ljusrött, men i början var det där där lilaröda nyansen som på bilden. Det är ju den serien hon har använt och gjort reklam för. 😉

ewelines
0

# Ja precis! Lite lila röd är den ju faktiskt! 

Tack för tipset! 🙂