Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 1092 ggr
colen
0

Hjälp med tovor!

Hej!

Jag får varje dag stora tovor på precis samma ställe i underhåret, vare sig jag klipper mig, gör långtidsverkande inpackningar eller använder oljor är detta ett problem. Brukar inte heller bära halssmycken eller ha uppsatt särskilt ofta. Kan inte förstå vad detta beror på! Skulle vara mycket tacksam för hjälp, eller tips på eventuella hemmakurer/hårvårdsprodukter som kan hjälpa emot detta!:)

linn8
0

Så blir det för mig med!:/

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Sugar Mist
0

Detta har jag speciellt upplevt när jag haft blont hår, vet dock inte varför. Får enorma problem med tovor när jag är blond och ljusbrunett men när jag är brunett/svarthårig/dyl. är det inga sådana problem. Tassar här för tips.

-

-Idaoh-
0

borsta borsta borsta . har samma problem men bara då jag har löshår . kan ha med att man delar håret bak med fingrarna och drar fram så många gånger på en dag att de tillslut blir lite tovigt . men borstar man ofta så slipper man att de blir totalkaos-tovor :) plus att inget ser fräschare ut än nyborstat hår ;)

colen
0

Jag har blont långt hår, men har inte färgat mitt. Köpte faktiskt en "rese borste" som jag använt just till det! men de känns som en kortsiktig lösning. . Hoppas någon kan hjälpa oss :)

[Teddies matte]
1

Testat Balsammetoden? Brukar hjälpa folk som lätt får tovigt hår.

linn8
0

#5 vad är det?

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

[Teddies matte]
0

#6 Gå in på www.lockig.se och läs.

colen
0

Har några vänner som körde med de ett tag, men dom började alla efter några veckor att tappa en massa hår. Hjälper de också emot torr hårbotten också?

[Teddies matte]
1

#8 Då masserade de nog hårbotten på fel sätt, man ska inte slita och ha sig i håret när man gnuggar vid tvätt, utan mjukt gnuggande. 

Ja, det brukar fungera bra för de med torr hårbotten.

missemel
0

Har alltid det problemet på hösten/vintern. Halsdukar! Brukar bara ta någon fetare (kräm) eller spray man kan ta till håret och spruta ganska mycket där. Det tovar ändå men det mår lite bättre när medans man borstar ut tovorna ;)