Platt Lockigt?
Hej jag har lockigt hår och inte så fint lockigt.. Hur kan jag göra för att försöka få det mer platt? Plattar håret men det sliter ju och permanent vill jag inte.. Finns det ngt sätt? 😳
För evigt med Gaia
Läste lite på Lockigt.se så det får väl vara lockigt ;)
För evigt med Gaia
Om du inte vill sätta i värme finns det tutorials på YT där de visar hur man får rakt hår utan värmeredskap.
Sök bara på straight hair no heat så kommer det upp saker :)
#2 Tack! Det ska jag pröva! :)
För evigt med Gaia
Finns ju annars en liten dyrare variant men som är underbar! Brasilian blowout, du går in och nästan "permanentar" fast det slitet inte på håret, utan nästan stärker det! och så hålls det konstanst platt i 3-4 månader :)
ÄR som sagt väldigt dyrt (2.500-3.500) men helt klart värt det då jag anser att det blir mer fint rakt än när man plattar då det gärna blir "risigt"/torrt osv
Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..
Tack! Det verkar bra men det får jag nog spara ett tag till! ;)
För evigt med Gaia
Brazilian blowout håller dock i bara några månader har jag hört, och riktigt dyrt är det…annars skulle jag också satsat på det, men kan ju inte lägga ut 7000kr på håret varje år, plus om man redan färgar utväxten hos frissör varje månad..🤪
Mitt hår hade fulare lockar förut, försökr med Balsammetoden och PLATTA ALDRIG!! Det hjälper att inte platta…
är det ändå fult kan du ju bara sätta upp det i en knut eller något, brukar ha i knut ett par dagar i veckan eftersom jag inte orkar tvätta det eller ha det i ansiktet ibland…men pröva att få det snyggt på egen hand först genom att vårda håret, funkar inte det så kan du betala dyra pengar ;)
#6 Ja hon skrev att det höll i typ 4 månader ;) Håller med dig om priser ,vissa tycker det är värt och andra inte :) Har precis prövat Balsam metoden ett tag men funka inte alls.. Nu förtiden plattar jag bara luggen ;) Ser jätte mycket ut som en kille i uppsatt men jag har det faktiskt ibland :) Tack! :)
För evigt med Gaia