Henna vs hårfärg.
Nu var det längesen jag färgade mitt hår och börjar sakna det intensivt röda. Har aldrig använt Henna innan men har hört att det ska hålla bättre, stämmer det? =)

Jag är rädd för att det ska bli någon nyans av orange och inte riktigt intensivt rött.=/
#2 Nej äkta Henna ger bara röd färg, däremot kan man blanda det med bland annat gurkmeja, Indigo och liknande för att frå fram allt från oranga till svarta Färger.
Jag använde Henna i 5 år på mitt hår och älskade det. Mitt hår mådde väldigt bra av hennan och blev starkare. Dessutom så får man (enligt mig) en mer naturlig färg av Henna då det automatiskt blir skiftningar i håret så man undviker färghjälm.
Det enda negativa som jag har upplevt med Henna är att hennan kan vara känslig mot kemikalier så man bör undvika att permanenta eller färga håret med "vanlig" hårfärg på Henna.
#7 Aha! Men om man kan blanda är det ju värt att testa! Jag gillar att det är naturligt, inte en massa elaka kemikalier och sådant.
Men kan jag använda det på färgat hår, när min hårfärg börjat bli blekt i färgen, eller måste jag vänta tills dess att det vuxit ut?
Själv har jag just beställt en hennablandning på internet som ska ge mörkbrun färg av något slag :) Jag beställde ett ekologiskt hennapulver som inte innehåller PPD! Ska bli spännande att testa!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag skulle också vilja testa Henna. Men känner mig lite feg i och med att jag hört att det kan vara väldigt svårt att få ur eller färga över. :/
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
hur mycket sliter henne på håret?
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
#12 Det måste inte vara svårt att få bort! Jag hade rent hennafärgat hår eller så och jag bara avfärgade håret själv hemma och det gick utan några problem, blev blond/ljusgulaktigt 🙂
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
#15 Hör olika överallt tycker man :D Hur är det om man eventuellt vill bleka håret/avfärga innan? Eller blir Henna rödare än "vanlig" hårfärg?
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus