Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 4686 ggr
Fridborg
0

Svårt med rött

Jag kanske var dum som permanent-färgade mitt hår rött efter att jag blekt det tusen gånger, men nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. 

Har använt Syoss Bright red 2 ggr nu på kort tid. När det är nyfärgat är resultatet supersnyggt, men efter 1-2 tvättar är det mörkrosa, livlöst, matt och tråkigt. Vill ju ha den färgen när det är nyfärgat för det är supersnyggt, men jag har varken råd eller lust att färga en gång i veckan, det kan ju inte vara bra för håret heller.

Ska man ge upp och köpa en brun-röd nyans och inse att man inte kan vara skrik-rödhårig eller finns det hopp?

Clementinbarn
0

Revlon nutri color creme fire red är att rekommendera för någon med rött hår kan jag lova!
http://www.headspot.com/revlon-nutri-color-creme-600-fire-red-250ml.html

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Fridborg
0

ÅH tack! Kommer jag behöva färga en gång till och sedan köra på detta eller kan jag göra det så fort jag fått hem det?

[Victoria93]
1

Använder samma märke och flaska fast med silverschampo, bästa jag någonsin haft! Så denna är nog bra! :) Bor du i Stockholm har salong laroy på fridhemsplan 30% på deras produkter hela tiden! :)

Alex
2

#2 Du kan använda det direkt. Det är en inpackning med färgpigment, funkar riktigt bra och du kan ha den i håret ofta utan att det skadar håret. Lättare än att färga också. Så behöver du bara färga utväxten när det är dags då färgbomben bara fäster på det redan behandlade håret. 🙂

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

IzaEleonora
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag använder både 600 och 500 för att få färgen jag har.

Personligen tycker jag att 600 bara är alldeles för orange så har en färgbomb (250 ml) av 600 och en tub av 500 (100 ml) som jag blandar ihop och det tycker jag ger en helt underbar rödfärg, färgar min röda kanske varannan månad och använder färgbombs blandningen typ som Balsam varje gång jag tvättar håret :)

Det är mitt tips ivf :D