Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2237 ggr
Haannii
0

Misslyckad slingning

Hej! :) Igår så slingade jag mitt hår hemma, blekning då men något blev väldigt fel och håret är näst intill vitt i utväxten. Satt för länge antar jag och gjorde för stora slingor utan att tänka igenom det hela. Så nu funderar jag på vad jag kan göra för att få det att se mer normalt ut. De är alltså vitt i utväxten och mörkare blond resten av håret. Kan man lägga en typ mellanblond färg i de vita eller kommer det ramla av? Alltså funderar på att åka till frisör och göra detta! Någon som vet ifall de kan göra något för att de skall se bättre ut eller kommer mitt hår bli helt förstört ?

VildaVittra
0

Det går att färga ovanpå blekning, men det är som sagt bäst att göra det hos frisör. Jag blekte bort permanent färg ner till vitt (med en skala upp till orange beroende på antalet färgningar den längden utsatts för) och färgade sedan blont ovanpå.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Haannii
0

Okej :) då får jag ta och boka tid hos en frisör!

TezzD
0

Du ska INTE färga ovanpå blekning, för risken finns att färgen inte fastnar för att man har ändrat pigmentet.

MEN du kan lägga en vanlig TONING på 😃 Så täcker det alla vita hår garanterat 🙂 Lycka till!

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
0

VildaVittra, din frisör la garanterat en toning över då 🙂

Det 'r viktigt faktiskt att veta när man går till en frisör… man ska inte kalla det för samma sak, färga och tona, två helt skilda saker. Så att det inte blir missförstånd och eventuellt fel.. 🌺

Iofs så ska en frisör veta vilken slags väte och färg den ska använda om man har blekt , men iaf 🤪

HjärtaRosalee

Haannii
1

#3 Jaha aa vad bra ;) för de ser inte så kul ut med de vita hehe ;) tänker aldrig mer göra på egen hand iallafall!! ;)

TezzD
0

hihi, ne det förstår jag 🤪 men gå till frissan och be han/hon att lägga en toning i det vita så att färgen blir jämn… sen kan du efter någon vecka färga över :)

HjärtaRosalee

VildaVittra
0

Det var permanent färg.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

TezzD
0

Då måste hon ha lagt i ngt pigment före? Eller hade det gått lång tid mellan blekningen och färgningen? 🙂

HjärtaRosalee

[Victoria93]
0

Varför kan hon inte bara färga allting hemma själv med en mörkare blond? Färgning sliter ju inte alls så mycket som blekning, så om hon väntar i 2 veckor borde det vara ok! Har själv blekt riktigt mycket förut och mitt hår har inte fallit av eller dött, blev myycket mer slitet när jag plattade varje dag :)

TezzD
0

Klart hon kan :) Men det är "säkrast" att lägga en toning över för att garantera att det täcker ordentligt :)
Jag har själv experimenterat och donat och jag har allt hår kvar :) 
Det är bara att det blir snyggare om man tonar först så kan man helfärga sen och vara säker på att färgen fäster :)

HjärtaRosalee

VildaVittra
0

#8 Nope, samma dag.

TezzD
0

Tur att det gick bra då 😃 pinsamt för frisören annars 🤪

HjärtaRosalee

VildaVittra
0

#12 Aldrig varit några problem där, inte för mig eller mina vänner som gjort samma behandling. Den bästa jag någonsin varit hos. 😍

TezzD
0

Sånt e härligt! 🌺Då kan hon/han/dom håret dom jobbar med! 👍

HjärtaRosalee

OneSound
1

Rosalee, du verkar så duktig med de här med färg - skulle jag kunna ställa en fråga i PM? 😊

Sorry för lite OT! 🤐

Aut viam inveniam aut faciam

TezzD
0

Helt ok

HjärtaRosalee