Hår iFokus

Hår

Etiketter: färgblekningtoning
Läst 2223 ggr
mikkan01
0

Ni som färgar svart

Snubblade in på någon sida för ett tag sen där någon skrev att det är något i just schwarzkopfs ena svarta hårfärg som gör att håret växer snabbare. 
Mer specifikt denna hårfärgen: http://www.henkel.se/ses/content_images/590_Ebenholts_Svart__72067_72dpi_425H_425W.jpg

Jag färgade håret i flera år med den hårfärgen och upplevde att mitt hår växte som ogräs. Från att ha axellångt hår till att håret gick straxt under brösten på bara ett år. Nu har jag varit blond i 1,5 år och håret växer _inte_.

Hade varit kul att se om någon upplevde/upplever samma sak, om ni färgar med den färgen alltså. 😃

~mikkan

Chamy
0

Det låter marigt, men om det stämmer så kommer förmodligen någon få nobelpriset för upptäckten snart.

Vet vi vad ingredienserna i färgningen är?

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

mikkan01
0

Visst gör det det 😃 men kunde inte låta bli att bli förvånad när jag läste det för mitt hår växte verkligen som ogräs under den perioden.

Hittar inga direkta ingredienser förutom: "Innehåller mangosmör som är rikt på vitamin A, E och betakaroten som ger håret fukt och ett naturligt UV-skydd. Samt jojobaolja som ger håret näring och skydd mot uttorkning och yttre påverkan. Sammansättningen med paranöt- och primulaolja ger extra vård och glans "

Men ska kika vidare.

~mikkan

Chamy
0

Det kan ju ha att göra med att det kan vara en mildare färg. Du skrev att du är blond nu, är det blonderat blont eller naturligt? För det kan ju i ditt fall då ha att göra med att håret nu utsätts för mer slitage än när du använde färgen?

Men det är minst sagt ett spännande sammanträffande, och jag tror tyvärr att det är just det, ett sammanträffande. :)

Uppdatera gärna om du hittar något mer i ämnet!

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

mikkan01
0

Jag blekte håret för 1,5 år sen, klippte av hälften av håret och sen dess låtit det vara helt och hållet. Har en "jättesnygg" utväxt just nu 😎

Läste någonstans att det är något i det svarta pigmentet som gör att håret inte tar lika mycket stryk…hmm… hittar verkligen inte sidan jag läste detta på hur jag än söker haha. 😃

Hade varit kul att se om någon upplevt samma sak!

~mikkan