Hur man ''lyfter'' upp håret?
Hur gör man det? Alltså sådär så att det blir lockigt.
Vad menar du? "Lyfta upp" vid rötterna gör man ju för att få volym, inte blir håret lockigare för det?
Jo men om man typ kramar håret ska man ju få lockar? Eller? #1
#2hmmm….jag har självvågigt/lockigt och kramar man mitt blir det lockigare, men tror inte det funkar på spikrakt hår…om du har lite vågigt blir det nog lockigare :)
Vill du ha vågor i rakt hår är det nog bättre att sova i flätor eller locka det vanligt…har aldrig hört att rakt hår ska bli vågit pga av att man kramar upp lockarna, att "krama" håret gör man ju för att ens naturliga lockar/vågot ska få bättre form, men rakt hår saknar ju någon våvighet över huvud taget så där tror jag ej man får effekt…har du lite självfall kan det kanske funka dock :) Pröva att ha i mousse när du kramar så håller det sig kanske bättre :)
Prova balsammetoden 👍
Körde min första tvätt igår och kan säga att jag gick från rätt rakt till lite mer vågigt , och man kan även efter några duschar använda gel i fuktigt hår och krama upp det för att få mer lockigt , låta självtorka och inte röra förens de är helt torrt , då får man lite lockar ;) vissa har jätte fina lockar , nästan hollywood 🤤
Har man inte lockigt hår naturligt så kan man inte få lockar genom att bara krama upp håret. Dock kan det bli mer vågigt. 🙂
Jag har naturligt lockigt och brukar bara krama håret uppåt, alltså kupa handen i topparna och krama upp mot skallen. Då får jag väl lite mer volym, men det blir inte så stor skillnad. 😛
Alltså lite OT, men jag kramar aldrig mitt hår, ser ju längre ut om det är rakare i topparna…😊
Sen verkar det ju lite jobbigt att hålla på och krama håret…såg någon tutorial på YT där de hade i gel/mousse och gjorde små lockar med fingrarna i hela håret…hur orkar man med det liksom 🤪