Vilken hemmablekning rekommenderar du?
Har länge varit sugen på att blondera håret men kan inte komma på vilket märke jag ska använda. Funderade på att testa Loreals Blondissimes **Extreme Platinum. **Någon som har testat den och vet om den är bra? Står att den inte ska slita så mycket på håret. Jag är rödhårig just nu så jag kommer ju behöva bleka mer än 1gång för att bli helt blond och då låter det ju himla bra om det inte sliter så extremt mycket på håret.
Jag har testat Jane Moods blekning och schwarzkopf blonde tidigare när jag har blonderat, jane moods funkade hyfsat men sliter hiskeligt mycket och schwarzkopf fick jag stora sår i hårbotten.
Har provat alla genom åren och det finns ingen blekning som verkligen bleker ner röda pigment som inte sliter på håret. Moods Ultrablond eller dubbel förpackning Mood Slingblond är absolut effektivast. Mitt hår kräver blekmedel i 8h för att få bort det mesta av rödpigmenten, men jag har väldigt slitstarkt hår å andra sidan.. Var försiktig.. Bättre att göra det i omgångar under längre tid än att vara lika galet oförsiktig som jag.. :S